وزیر نیرو خبر داد:

هفته آینده، آخرین هفته بسیار گرم تابستان خواهد بود/ آماده هستیم

1400/04/19 - 14:55 - کد خبر: 47179
تابستان

نصر: وزیر نیرو از همکاری این وزارتخانه با سپاه پاسداران و بسیج ادارات برای کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق دستگاه‌های اجرایی و شناسایی ماینرهای غیر مجاز خبر داد.

به گزارش نصر، رضا اردکانیان در برنامه زنده تلویزیونی دقایقی قبل اظهار کرد: ما شبکه برق بسیار گسترده‌ای داریم که یکی از وسیع‌ترین شبکه‌های برق منطقه محسوب می‌شود.
وی افزود: ۱۳۰۰ واحد تولید برق در نیروگاه‌های مختلف آبی، حرارتی، تجدیدپذیرها و… داریم؛ همچنین ۷۸۰ هزار پست برق در کشور ایجاد شده و بیش از ۹۵۰ هزار کیلومتر خطوط انتقال برق ماست.
وزیر نیرو گفت: طبیعی است چنین شبکه بزرگی حتی اگر کمبود تولید هم نداشته باشیم، در فصل تابستان مانند هر سال، بروز برخی اتفاقات گریزناپذیر است؛ اتفاقاتی که به دلیل دمای بالا و فشاری که روی این دستگاه‌ها وجود دارد و در ظرفیت نهایی خود در حال فعالیت هستند، رخ می‌دهد.
اردکانیان تصریح کرد: به عنوان مثال در دو یا سه روز گذشته دو ترانس ما در پست امین الاشرافی تهرانپارس دچار حریق شد و بلافاصله با فعالیت نیروهای امدادی برق، یکی از این دو ترانس به مدار برگشت و برق دار شد. دومی هم در حال برق دار شدن است که امیدواریم تا فردا شب به مدار برگردد.
وزیر نیرو گفت: خاموشی برنامه‌ریزی نشده ما مربوط به این اتفاقات است که مثلاً در استان تهران که ۷ هزار و ۵۰۰ مگاوات مصرف دارد، در حاضر ۱۵۰ مگاوات ناشی از این اتفاق، کمبود برق داریم و بنا به اعلام قبلی، به مناطق محدود خاموشی داده‌ایم و این خاموشی‌ها در چرخش است و تا فردا شب رفع خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: از پنج شنبه ساعت ۱۶ تا کنون، خاموشی برنامه‌ریزی نشده نداشته‌ایم؛ امیدواریم این روال ادامه یابد و هفته آینده، آخرین هفته بسیار گرم تابستان خواهد بود؛ پیش بینی این است که در روزهای دوشنبه و سه شنبه دمای هوا بسیار بالا باشد و برای این افزایش دما در حال آماده سازی نیروها و شبکه هستیم.
وزیر نیرو به دستور سپاه پاسداران برای کمک به مدیریت مصرف اشاره و تصریح کرد: پویش اصلاح مصرف را با همکاری بسیج ادارات راه اندازی کرده‌ایم که مصوبه دولت مبنی بر اینکه همه دستگاه‌های دولتی می‌بایست نسبت به پارسال، تا ۵۰ درصد کاهش مصرف برق داشته باشند یا اینکه در خارج از ساعات اداری، دستگاه‌های برقی نهادها و سازمانها و ادارات خاموش باشد و امثال آن عمل شود؛ همچنین در این همکاری وزارت نیرو با سپاه، ماینرهای غیر مجاز شناسایی و جمع‌آوری شود؛ مجموعه این تحولات سبب شده تا الان شرایط بهتری داشته باشم.
انتهای پیام/

پژوهشیار