خبر/

جمع آوری معتادان متجاهر در تبریز

1400/04/19 - 10:11 - کد خبر: 47154
معتاد متجاهر

نصر: مدیر کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز از برگزاری طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با هنجار شکنان با همکاری متولیان این امر خبر داد.

به گزارش نصر، محمد حسین حسن زاده ضمن اعلام این خبر گفت: در اجرای این طرح که با هماهنگی مراجع قضایی با شناسایی و جمع آوری افراد معتاد متجاهر و کارتن خواب که موجب سلب آسایش عموم شهروندان می شود اکثریت این افراد جمع آوری و جهت بهبود وضعیت تحویل مراکز ترک اعتیاد و مکان های ذیصلاح می شوند.
حسن زاده با اشاره به هفته سپری شده مبارزه با مواد مخدر و تبریک به کلیه خادمان این حوزه افزود: در راستای افزایش امنیت روانی شهروندان و پاک سازی چهره شهر از معتادان متجاهر طرح جمع آوری افراد کارتن خواب اجرا می گردد.
وی اشاره کرد: دو مرکز نگهداری آقایان و یک مرکز ویژه بانوان که طبق تفاهم نامه و با تعامل نزدیک توسط شهرداری حمایت می شود.
حسن زاده ادامه داد: فرآیند جذب بی خانمان ها از طریق معاونت اجتماعی شهرداری صورت می گیرد که از اهم این فعالیت ها در هفته سپری شده  میتوان به ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی برای مراجعان کارتن خواب، تهیه کیسه خواب برای کارتن خوابی که حاضر به ترک محل و انتقال به گرمخانه نبود، اسکان موقت چهار نفر از بانوان شناسایی شده توسط ماموران خدمات شهری، اجاره مسکن توسط خیرین و تهیه مایحتاج اولیه و هماهنگی جهت اشتغال کارتن خوابی که حاضر به استفاده از خدمات گرمخانه ای نبود و هماهنگی جهت جمع آوری خانواده ای که به مدت یک ماه در یکی از پارک های تبریز زندگی می کردند و محیط ناامنی برای سایر شهروندان ایجاد کرده بودند می توان اشاره نمود.
وی در پایان یادآور شد: شهروندان میتوانند در صورت مشاهده افراد کارتن خواب یا بی خانمان در سطح شهر از طریق سامانه 137 و اطلاع رسانی به فوریت های خدمات اجتماعی شهرداری در این فرایند فعالیت نمایند.
انتهای پیام/

پژوهشیار