عباسعلی: کرونا یک شانس بزرگ به من داد

دختران ایرانی عطش موفقیت در توکیو را دارند

1400/04/18 - 18:36 - کد خبر: 47149
حمیده عباسعلی

نصر: حمیده عباسعلی یکی از پرافتخار ترین بانوان ورزشکار ایران، معتقد است کاروان ایران می تواند در کسب مدال در توکیو رکوردشکنی کند.

به گزارش نصر، در این دوره از المپیک حضور یازده بانوی ایرانی نقطه عطف کاروان ایران است. یکی از دختران پرامید ایران در المپیک، حمیده عباسعلی است. او که برای شمارش تمام افتخاراتش دقایق زیادی زمان لازم است، این بار در صحنه المپیک به عنوان یکی از کاراته‌کا های ایران خواهد جنگید. با او پیش از سفر به توکیو گفت و گو کردیم که در ادامه ماحصل آن را می‌خوانید.
  
قبل و بعد از زدن واکسن فرقی ندارد
او در خصوص شرایط تمرین در دوران کرونا و بعد از تزریق واکسن گفت: قبل و بعد از زدن واکسن برای ما فرقی نمی‌کرد. ما الان واکسن زدیم و همان شرایط قرنطینه را داریم. قبل از زدن واکسن هم همان شرایط بود. فقط از لحاظ ذهنی راحت هستیم و تا حدودی از ابتلا جلوگیری می‌کند. قبل تر استرس داشتیم و حالا ک واکسن زدیم خیال‌مان راحت تر است با توجه به المپیک و شرایط قرنطینه باید بیشتر مراقبت کنیم چون قانون آن‌ها متفاوت است و اگر قبل از پرواز تست ما مثبت شود اوضاع خطرناک می‌شود و حتی اگر آن جا مثبت شویم باید در قرنطینه بمانیم‌.
تبلیغات
فقط با ثبت ایمیل، کد تخفیف30هزار تومنی بگیر، هر وقت خواستی استفاده کن.
 
 از لحاظ جسمی و ذهنی آماده ایم
عباسعلی در مورد اردوهای باقی مانده تا توکیو عنوان کرد: تقریبا یک اردوی دوازده روزه و بعد از آن یک اردوی یک هفته ای داریم که وصل می‌شویم به المپیک. ما تقریبا به امادگی لازم از نظر ذهنی و جسمانی رسیدیم و تا مسابقات بدنمان را باید بالا نگه داریم.
 
  7 ثانیه به پایان فینال مصدوم شدم
این بانوی المپیکی در خصوص نحوه و مسیر کسب سهمیه المپیک گفت: من دوسال در کوران مسابقات بودم و برای کسب سهمیه خیلی بهتر می‌شد از طریق رنکینگ سهمیه بگیرم که همین اتفاق هم افتاد. دوسال و تقریبا هر دو هفته یک بار به مسابقات اعزام می‌شدیم و هر مدال و مسابقه ای امتیاز خاصی داشت و چند مسابقه هم اعلام کرده بودند که برای رنکینگ نهایی آخرین‌شان است.
 من در مسابقات فرانسه سال ۲۰۲۰، طلایی که گرفتم رنکم خیلی ارتقا پیدا کرد و بعد از آن در اتریش و مسابقات آن جا فینالیست شدم و سهمیه ام قطعی شد. مدال طلا هم رنکم را یک می‌کرد و فینال مسابقات را با مدال طلا به پایان رساندم. در همان مسابقات دچار پارگی رباط صلیبی حین مسابقه شدم. یعنی ۷ثانیه مانده بود تا بازی تمام شود ولی بازی را کنترل کردم که به نفع خودم تمام شود. بعد از آن مسابقات به خاطر کرونا کنسل شد و از طریق همین رنکینگ کسب سهمیه کردم.
 
 کرونا تایم بیشتری به من  داد که بتوانم برگردم
عباسعلی راجع به نحوه و مراحل درمانش گفت: من چون در سالزبورک آن اتفاق برایم افتاد و برگشتم به ایران سخت بود همچنین در ایران هم اوج کرونا بود و اگر برمی‌گشتم یک ماه زمان می‌برد تا عمل کنم تصمیم گرفتم در اروپا درمان شوم. دکتر امینی که قبلا عملی روی پای سهراب مرادی انجام داده بودند عملم کرد. کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش این تصمیم را گرفتند که من در هانوفر آلمان عمل کنم. مراحل عمل کردنم سه روز طول کشید و برای دوره توان بخشی ام باید همان جا می‌ماندم. بعد از انجام عمل مشخص شد که المپیک به تعویق افتاده ولی نوع عمل من برای رسیدن به المپیک بود و من به تعویق المپیک فکر نمی کردم و از یک بابت کرونا برای من خوب ویک شانس بزرگ بود و المپیک عقب افتاد و شرایطی برای من فراهم شد که تایم بیشتری داشته باشم که بتوانم برگردم و ریکاوری کنم.
او در خصوص مسابقه اش بعد از طی دوران مصدومیت گفت: من بعد از مصدومیتم در مسابقات لیسبون حاضر شدم و به خاطر این‌که از آن شرایط مصدومیت بیرون بیایم و ترسم از مسابقات بریزد مسابقه دادم و خوشبختانه این اتفاق افتاد و مدال برنز کسب کردم.
 
 المپیک از لحاظ رقابتی با سایر مسابقات فرقی ندارد
عباسعلی در خصوص رقابت در المپیک عنوان کرد: المپیک رقابت زیبایی است ولی خب از یک جهت هم المپیک خیلی بزرگ نشان داده می‌شود. این به خاطر حساسیت و حضور همه رشته هاست و در رنکینگ کشور تاثیر گذار است ولی از لحاظ رقابتی فرقی نمی‌کند. من بارها در رقابت های مختلف به میدان رفتم و اتفاق خوبی برایم افتاده. باید شجاعت داشته باشیم و حساب شده کار کنیم. ورزشکاران حرفه ای قول مدال نمی‌دهند ولی همیشه قول تلاش داده ام.

فرانسوی ها مثل ژاپنی‌ها هستند
این ورزشکار المپیکی راجع به خاطره انگیز ترین تورنمنت اخیرش گفت: در مسیر کسب سهمیه المپیک مسابقه پاریس ۲۰۲۰ خاطره انگیز بود و من مسابقات پاریس را دوست دارم و جلوه خاصی دارد. فرانسوی ها مثل ژاپن طرفدار کاراته اند و این برای من خیلی لذت بخش بود.
 
بانوان عطش موفقیت دارند
عباسعلی در مورد رکورد شکنی بانوان در کسب سهمیه گفت: امسال المپیک همه چیزش متفاوت بود و در ایران همه رکورد ها شکسته شد. خصوصا برای کسب سهمیه و الان سهمیه بانوان یازده نفر شده است. بانوان این عطش را دارند که توانایی های خود را به اجرا بگذارند و این اتفاق هم افتاد به هرحال اتفاق خوبی است که باعث می‌شود خانمهای دیگر هم انگیزه پیدا کنند.
او ادامه داد: هیچ چیزی برای کسب مدال معلوم نیست و در مورد مدال خیلی نمی‌شود پیش‌بینی کرد. شاید این اتفاق برای بانوان بیفتد و رکورد مدال گرفتن هم شکسته شود. گرفتن سهمیه کار راحتی نیست و بعد از آن دنبال مدال هم هستیم. جدا از بانوان فکر می‌کنم کاروان مان در این دوره مدال هایش خیلی بیشتر از قبل می‌شود.
 
 تمام داروهایمان زیر نظر پزشک است
عباسعلی در خصوص محرومیت بهمن عسکری از المپیک گفت: اتفاق بدی افتاد و شوک بزرگی بود و بهمن عسکری فرد بزرگی است و ما بابت خودش ناراحت شدیم که این تورنمنت را از دست داد. ما ازاین بابت ناراحتیم چون شایستگی اش را داشت که اتفاق خوبی برایش بیفتد. ما تمام داروهایمان زیر نظر پزشک است ولی مسئله ایشان خیلی متفاوت است و دلیلی ندارد مسئله ایشان را باز کنم. ولی مکمل هایی استفاده می‌شود که زیر نظر پزشک تیم است.
 
 قراردادهای لیگ در شان ملی پوشان نیست
عباسعلی درباره منفعت مالی این رشته گفت: رشته کاراته خیلی پولدار نیست و معمولا بچه ها از طریق لیگ و حقوق های تیم ملی درآمدزایی می‌کنند. دو سه سالی است که در لیگ شرکت نمی‌کنم چون قراردادهایی که بسته می‌شود خیلی پایین است و در شان و شخصیت بچه های تیم ملی نیست که بخواهند آن مبلغ را ببندند. ورزش حرفه ای شغل محسوب می‌شود و بابت مدال ها و پاداش ها درآمدزایی می‌کنیمو فرصت این را نداریم که کار دیگری خارج از ورزش بکنیم.
 
همیشه با خودم می‌گفتم کاراته المپیکی می‌شود
او در پایان صحبت هایش گفت: من از ۸سالگی کاراته را شروع کردم و رفته رفته این اتفاق و موفقیت ها کسب شد و با مسابقاتی که دادیم و با  استعدادی که داشتم هدف گذاری کردم.  وقتی وارد تیم ملی می‌شوی دنبال هدف هایت هم می‌گردی و از این طریق راهت را ادامه خواهی داد. من رویای المپیک داشتم ولی این رشته المپیکی نبود و همیشه پیش خودم می‌گفتم بالاخره این رشته المپیکی می‌شود و یکی از رویا های بزرگم بود که محقق شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار