خبر/

شناسایی و کشف 40 دستگاه تولید رمز ارز در برق تبریز طی یک روز

1400/04/17 - 23:17 - کد خبر: 47137
عادل کاظمی

نصر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از شناسایی و کشف 40 دستگاه تولید رمز ارز دیجیتال طی روز پنجشنبه 17 تیرماه 1400 خبر داد و تصریح کرد: در سایه‌ی تلاش و زحمات همکاران از ابتدای سال جاری تاکنون 1414 دستگاه ماینر در حوزه‌ی بهره‌برداری این شرکت شناسایی و کشف شده است.

به گزارش نصر، عادل کاظمی با بیان این مطلب گفت: در راستای کاهش پیک بار شبکه و جلوگیری از خاموشی به سایر مشترکان و همچنین مقابله با انشعابات غیرمجاز، با همکاری نیروی انتظامی و مراجع قضایی طی روز جاری تعداد 40 دستگاه استخراج ارز دیجیتال  از 11 انشعاب غیرمجاز با مصرف برق 80 کیلووات کشف و جمع‌آوری شد.
کاظمی افزود: طی سال جاری، یکهزار و 414 دستگاه ماینر در قالب 102 انشعاب شناسایی شد و با این اقدام از تلفات ۲ هزار و 828 کیلووات ساعت انرژی جلوگیری شد.
وی اعلام کرد: در صورت استفاده‌ی غیرمجاز مشترکان از انرژی برق جهت استخراج رمز ارز مطابق قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز آب، برق، تلفن، گاز و فاضلاب مصوبه‌ی سال ۱۳۹۶ رفتار خواهد شد و متقاضیان استفاده از ماینر باید به صورت قانونی درخواست دهند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده‌ی هرگونه دستگاه رمزارز، مراتب را به دفتر حراست برق تبریز اطلاع دهند و از مشوق‌های مربوط به این امر تا سقف ۲۰۰ میلیون ریالی برخوردار شوند.
انتهای پیام/

پژوهشیار