استاندار آذربایجان شرقی؛

وزارت نیرو در سهمیه بندی برق مصرفی استان‌ها تجدیدنظر کند

1400/04/17 - 13:21 - کد خبر: 47111
محمدرضا پورمحمدی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی خواستار تجدیدنظر وزارت نیرو درخصوص سهمیه‌بندی میزان برق مصرفی استان‌ها شد و گفت: در صورتی که الگوی مصرف در برخی مناطق رعایت شود قطع برق این مناطق قابل قبول نیست.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی در جلسه بررسی مشکلات آب و برق استان، با اشاره به مشکلات ناشی از قطعی برق و آب در استان، گفت: متاسفانه بسیاری از استان‌های کشور با این مشکل مواجه هستند که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بازگشت به حالت عادی باشیم.
وی با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر کاهش مصرف برق در واحدهای تولیدی و صنعتی، گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی استان تاکنون همکاری خوبی در مدیریت مصرف برق داشته‌اند.
وی تاکید کرد: قطع برق در مراکز حساسی مانند بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، به هیچ عنوان قابل قبول نیست و باید اقدامات لازم برای تامین برق در مواقع اضطراری در این مراکز انجام شود.
پورمحمدی هم‌چنین از مردم استان خواست تا در مصرف برق، صرفه‌جویی کنند.
وی با اشاره به مشکل قطعی برق در بسیاری از مناطق کشور، گفت: همفکری و همراهی همه بخش‌ها، لازمه عبور از شرایط فعلی است و تمام دستگاه‌های مسئول باید برای بهبود وضعیت و جلوگیری از مشکلات بیشتر همکاری کنند.
به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در این نشست مقرر شد با هماهنگی و همفکری تولیدکنندگان و صنعت‌گران استان، نحوه همکاری بخش صنعت و تولید برای صرفه‌جویی در مصرف برق مشخص شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار