جانشین فرمانده پایگاه شهید فکوری تبریز:

تاکتیک‌های جنگی در کتاب «بازِ نخچیر» نهفته است

1400/04/17 - 10:56 - کد خبر: 47094
عکس

نصر: جانشین فرمانده پایگاه شهید فکوری تبریز گفت: کتاب «بازِ نخچیر» تنها یک کتاب خاطره نیست، بلکه تاکتیک‌های جنگی در آن نهفته است.

به گزارش نصر، امیر سرتیپ دوم خلبان جواد ولدی در شب خاطره «پرواز تا نخچیر»، اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم تمامی خلبانان کتاب «کتاب بازِ نخچیر» که شامل خاطرات سرهنگ خلبان «غلامعلی شیرازی» هست را بخوانند.
به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: بنده تاکتیک‌های نانوشته را از داخل کتاب «باز نخچیر» ثبت کرده‌ام تا در روز واقعه، عملی کنم. این کتاب علاوه بر نکات تخصصی، قلم شیوایی هم دارد که نشانگر هنر مولف آن است.
وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما خلبانان است که بدانیم، پیشکسوتان این عرصه چقدر ایثار و رشادت‌ انجام داده‌اند.
ولدی با اشاره به عدم حضورش در دوران دفاع مقدس، توضیح داد: همواره برای من سوال بود که در صورت رخ دادن اتفاقی شبیه دفاع مقدس، آیا می‌توانیم هم‌چون خلبانان آن زمان رشادت به خرج دهیم و یا توانمندی و آموزش لازم را داریم.
وی با بیان این‌که موقع حمله موشکی به عین‌الاَسد به خوبی محک خوردیم، گفت: نیمه شب بود که تماس گرفته شد و مرا به اتاق جنگ فراخواندند، همسرم به شدت نگران بود و استرس داشت که همان لحظه‌ سختی‌های زندگی اعضای خانواده خلبانان زمان جنگ را درک کردم. آماده هرگونه رویارویی بودیم و لیستی از خلبانان که قرار بود در عملیات احتمالی حضور داشته باشند را یادداشت کرده بودیم که در این بین، یکی از خلبانان فداکار اصرار می‌کرد در این عملیات برون مرزی حضور داشته باشد.
وی خطاب به سرهنگ خلبان شیرازی، اظهار کرد: استاد، شاگردان شما محک خوردند و آماده هرگونه جانفشانی و ایثار بودند.
بر اساس این گزارش، کتاب «بازنخچیر» شامل خاطرات خلبان غلامعلی شیرازی است که به قلم موسی غیور از انتشارات سوره مهر (حوزه هنری انقلاب اسلامی) نوشته شده است.
گفتنی است، آیین شب خاطره حوزه هنری آذربایجان‌ شرقی با همکاری اداره کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، سپاه عاشورا، پایگاه دوم شکاری تبریز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و هم‌چنین سازمان بسیج هنرمندان استان برگزار شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار