شانزدهمین دوره جام ملت های اروپا؛

صعود تاریخی انگلیس به فینال یورو برای بازی با ایتالیا

1400/04/17 - 09:20 - کد خبر: 47078
انگلیس، انگلیس دانمارک

نصر: تیم ملی فوتبال انگلیس برای نخستین بار به فینال رقابت های یورو راه پیدا کرد.

به گزارش نصر، دیدار تیم‌های ملی فوتبال انگلیس و دانمارک از ساعت ۲۳:۳۰ چهارشنبه شب در مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰ برگزار شد که با تساوی یک - یک در پایان وقت قانونی بازی همراه بود. اما شاگردان گرت ساوت گیت توانستند در وقت‌های اضافی کار را تمام کنند تا به فینال برسند.
دامسگارد (۳۰) برای دانمارک و سیمون کیائر (۳۹ - گل به خودی) و هری کین (۱۰۴) برای انگلیس گلزنی کردند.
بازی با کنترل توپ سه شیرهای انگلیس شروع شد اما هرچه از زمان بازی‌گذشت دانمارکی‌ها جرأت حمله پیدا کردند تا بالاخره در دقیقه ۳۰ توانستند روی دروازه انگلیس ایجاد خطر کنند.
خطای انگلیسی‌ها پشت محوطه جریمه باعث شد تا دامسگارد یکی از زیباترین گل‌های جام را در نیمه نهایی برای دانمارک به ثمر برساند.
 
 
پس از این گل شاگردان گرت ساوت گیت حملات پر دامنه‌ای را انجام دادند که با عملکرد دیدنی کسپر اشمایکل دروازه بان دانمارک در دقیقه ۳۶ روی تک به تک با رحیم استرلینگ روبرو شدند تا نتوانند توسط او به گل برسند اما فشار سفیدپوشان انگلیس ادامه داشت تا در دقیقه ۳۹ کاپیتان دانمارک که چاره‌ای جز ضربه زدن به توپ ارسالی انگلیسی‌ها در عرض زمین نداشت باعث بازشدن دروازه تیمش شود و کار به تساوی بکشد.
نیمه دوم نیز با فوتبال مالکانه انگلیس همراه بود تا این تیم با نفوذهای کانه و استرلینگ از کناره‌ها بارها روی دروازه اشمایکل ایجاد خطر کنند.
دفاع چند لایه و پرتعداد دانمارک که هنگام از فاز دفاعی به حمله به خوبی در زمین پخش می‌شد اجاره نداد هری کین کاپیتان سه شیرها به همراه لوک شاو و استرلینگ موفق به گلزنی در ۴۵ دقیقه دوم شوند تا دو تیم به تساوی یک - یک رضایت دهند.
بنابر این دومین بازی نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰ نیز همچون جدال ایتالیا و اسپانیا به وقت‌های اضافی کشیده شد.
برنده جدال انگلیس و دانمارک در فینال این رقابت‌ها با ایتالیایی بازی خواهد کرد که بامداد امروز توانست اسپانیا را در ضربات پنالتی شکست دهد.
وقت‌های اضافی نیز با عملکرد قابل قبول سفیدپوشان انگلیس همراه بود. آنها با قدرت تهاجمی بالای خود بارها مدافعان دانمارک را تحت فشار قرار دادند تا بالاخره روی نفوذ استرلینگ، مدافعان دانمارک مجبور به توقف او در محوطه جریمه با خطا شده و انگلیس صاحب ضربه پنالتی شود.
هری کین کاپیتان انگلیس در دقیقه ۱۰۴ پشت این توپ ایستاد که ضربه اش را کسپر اشمایکل دفع کرد اما در ادامه کین خودش را زودتر از بقیه به توپ برگشتی رساند و آن را به تور دروازه دانمارک چسباند.
انگلیس برای اولین بار در تاریخ یورو به فینال رسید تا حریف ایتالیا در ویمبلی لندن شود.

پژوهشیار