طی سه ماه نخست سال جاری انجام شد؛

درآمد مالیاتی یک هزار و ۲۲۰ میلیارد تومانی در آذربایجان شرقی

1400/04/16 - 22:49 - کد خبر: 47073
مالیات

نصر: مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی از درآمد مالیاتی یک هزار و ۲۲۰ میلیارد تومانی در آذربایجان شرقی طی سه ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش نصر، غلامرضا شریفی گفت: سال گذشته چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مالیات در استان وصول شده که نسبت به سهمیه و تکلیف برنامه ریزی شده ۱۱۴ درصد تحقق یافت این در حالی است که میانگین کشوری ۱۱۳ درصد بود.
شریفی با اشاره به رعایت عدالت مالیاتی در استان و ارائه معافیت‌ها و مشوق‌های مالیاتی که در استان، افزود: اداره کل امور مالیاتی استان در بخشودگی جرایم رتبه‌های برتر کشور را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: در سال گذشته نسبت به سال ۹۸ شمسی ۴۰ درصد رشد داشته‌ایم و سهم درآمدهای مالیاتی نسبت به کل درآمدهای استان ۹۴ درصد توسط امور مالیاتی وصول شده است.
شریفی اضافه کرد: در کنار چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان حدود ۶۷۸ میلیارد تومان عوارض شهرداری و دهیاری‌ها وصول و به حساب‌هایشان واریز شده است.
وی افزود: در سه ماهه نخست امسال نیز یک هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان وصول درآمدهای مالیاتی استان داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۷۳ درصد رشد دارد و نسبت به سهمیه ابلاغی سازمان برنامه بودجه ۸۰ درصد تحقق داریم که با توجه به اینکه پیک‌های وصولی در خرداد و تیرماه انجام می‌شود ۲۰ درصد باقی مانده را جبران می‌کنیم.
مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات عمرانی انجام یافته، گفت: در استان هیچ گونه ساختمان استیجاری برای ادارت امور مالیاتی نداریم و همگی به صورت مالکیت قطعی هستند و در ۱۰ سال آینده از لحاظ فضای اداری هیچ گونه مشکلی نخواهیم داشت.
انتهای پیام/

پژوهشیار