استاندار آذربایجان شرقی:

عدالت مالیاتی در آذربایجان‌شرقی رعایت می‌شود

1400/04/16 - 16:34 - کد خبر: 47062
عکس

نصر: استاندار آذربایجان‌شرقی، گفت: عدالت مالیاتی به عنوان یک موضع مهم در استان اجرایی می‌شود از این رو مودیان احساس تبعیض نمی‌کنند.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی، در دیدار با مدیران امور مالیاتی استان به مناسبت آغاز هفته فرهنگ مالیاتی، افزود: کار در بخش امور مالیاتی همانند قضاوت، دارای مسوولیت سخت است و خوشبختانه تاکنون از کارکنان امور مالیاتی تخلفی گزارش نشده و همه آنها پاک دست هستند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه درآمدهای نفتی کاهش یافته و به یک دهم رسیده لذا اصلی ترین منبع درآمدی دولت مالیات های دریافتی بوده که دولت را سرپا نگهداشته است.
پورمحمدی افزود: تعامل، حسن خلق و مدارا با مودیان باعث شده مردم استان از خدمات امور مالیاتی رضایت داشته و نارضایتی نداشته باشند.
وی گفت: تحقق  114 درصدی درآمدهای مالیاتی استان نشان می دهد که اداره کل امور مالیاتی استان توانسته کسانی را که فرار مالیاتی داشته شناسایی و مالیات دریافت کنند.
استاندار آذربایجان شرقی با تقدیر از الکترونیکی شدن امور مالیاتی و شفافیت در عملکرد، گفت: ارتقا فرهنگ مالیاتی بسیار مهم است و باید مردم به این بلوغ فکری برسند که در قبل خدماتی که از دولت دریافت می کنند مالیات پرداخت کنند.
وی ادامه داد: در کشورهای اروپایی مردم به این بلوغ رسیده اند که هرچه مالیات بیشتری پرداخت کنند خدمات بهتر و بیشتری دریافت خواهند کرد.
پورمحمدی با بیان اینکه باید مودیانی که عملکرد خوبی داشته و به موقع مالیات پرداخت می کنند تشویق شوند، اظهار کرد: متاسفانه برخی شرکت های بزرگ خدمات را در داخل استان دریافت می کنند و مالیات خود را در سایر استان ها پرداخت می کنند.
وی اضافه کرد: در طی دوران مدیریت خود در استان تلاش کردم بخشی از حساب های مالی شرکت های بزرگ را که در خارج استان بود را به داخل استان بیاوریم.
مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: سال گذشته چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مالیات در استان وصول شده که نسبت به سهمیه و تکلیف برنامه ریزی شده ۱۱۴ درصد تحقق یافت این در حالی است که میانگین کشوری ۱۱۳ درصد بود.
غلامرضا شریفی با اشاره به رعایت عدالت مالیاتی در استان و ارایه معافیت ها و مشوق های مالیاتی در استان، افزود: اداره کل امور مالیاتی استان در بخشودگی جرایم رتبه های برتر کشور را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: در سال گذشته نسبت به سال ۹۸ شمسی ۴۰ درصد رشد داشته ایم و سهم درآمدهای مالیاتی نسبت به کل درآمدهای استان ۹۴ درصد توسط امور مالیاتی وصول شده است.
شریفی اضافه کرد: در کنار چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان حدود ۶۷۸ میلیارد تومان عوارض شهرداری و دهیاری ها وصول و به حساب هایشان واریز شده است.
وی افزود: در سه ماهه نخست امسال نیز یک هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان وصول درآمدهای مالیاتی استان داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۷۳ درصد رشد داشته ایم و نسبت به سهمیه ابلاغی سازمان برنامه بودجه ۸۰ درصد تحقق داریم که باتوجه به اینکه پیک های وصولی در خرداد و تیرماه انجام می شود ۲۰ درصد باقی مانده را جبران می کنیم.
مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات عمرانی انجام یافته، گفت: در استان هیچ گونه ساختمان استیجاری برای ادارت امور مالیاتی نداریم و همگی به صورت مالکیت قطعی هستند و در ۱۰ سال آینده از لحاظ فضای اداری هیچ گونه مشکلی نخواهیم داشت.
انتهای پیام/

پژوهشیار