رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان:

۵۰ درصد مهندسان فاقد مسکن هستند

1400/04/16 - 16:52 - کد خبر: 47061
جلسه

نصر: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: بیش از ۵۰ درصد مهندسان، فاقد مسکن و ۶۰ درصد آنان بیکار هستند یا در شغل‌های غیرمرتبط فعالیت می‌کنند.

به گزارش نصر، احمد خرم روز چهارشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی همکاری بیشتر استانداری‌ها با نظام مهندسی‌های فعال در استان‌ها را خواستار شد و افزود: افزایش تعامل و همکاری دوجانبه، می تواند نویدبخش اخبار خوش در زمینه رونق صنعت ساختمان‌سازی و افزایش فعالیت صنایع وابسته به این حوزه شود.
وی همکاری و حمایت استانداری آذربایجان شرقی برای احداث خانه مهندس در تبریز را خواستار شد و گفت: در صورت موافقت استانداری، زمین لازم برای احداث خانه مهندس از سوی دولت واگذار و هزینه ساخت آن توسط نظام مهندسی استان پرداخت می‌شود.
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: صنعت راه و ساختمان از جمله صنایع مهم، استراتژیک و پیشران کشور محسوب می‌شود که نقش مهمی در اشتغال‌زایی و فعالیت ده‌ها رشته شغلی دیگر دارد.
محمدرضا پورمحمدی افزود: تورم ناشی از اشباع در حوزه فعالیت‌های ساختمانی، قدرت خرید مردم را کاهش داده است که باید با اتخاذ تدابیر مناسب، مشکلات این حوزه را سامان‌دهی کرد.
 
وی ادامه داد: به‌رغم تحریم‌ها و شرایط کرونایی، مسیر توسعه و پیشرفت استان در حوزه فعالیت‌های عمرانی بدون توقف ادامه دارد و در حال حاضر صدها پروژه مسکونی، راه‌سازی و جاده‌سازی در استان در حال اجراست.
 
پورمحمدی افزود: در چند سال اخیر، شرایط بسیار سختی بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل شده است که می توان گفت در تاریخ کشور، بی‌سابقه بوده است.
 
وی گفت: شرایط سخت و دشوار، ما را در مقابل فشارها و ناجوانمردی‌ها، مقاوم‌تر کرده و باعث خواهد شد که مصمم‌تر از گذشته برای رسیدن به اهداف خود گام برداریم.

پژوهشیار