در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل بار کشور صورت گرفت/

تفاهم نامه همکاری بانک توسعه تعاون و گروه خودروسازی آذهایتکس

1400/04/16 - 14:23 - کد خبر: 47055
عکس

نصر: در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل بار در کشور بانک توسعه تعاون و شرکت توسعه فناوری های پیشرفته آذربایجان آذهایتکس تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش نصر، ناصر اسدی مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی در حاشیه بازدید از شرکت آذهایتکس گفت: اعطای تسهیلات برای توسعه حمل و نقل و ناوگان بار بین شهری از اقدامات چند ساله بانک توسعه تعاون به شمار می‌آید و همکاری بانک با تولیدکنندگان داخلی در این زمینه موجب تقویت ناوگان با استفاده از محصولات داخلی شده است.
اسدی تصریح کرد: براساس تفاهم‌نامه با شرکت آذهایتکس، انواع کشنده تولیدی شرکت آذهایتکس با تسهیلات بانک توسعه تعاون، به اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در بخش حمل و نقل بار ارائه می‌شود.


 
وی گفت: هدف این است با همکاری مناسب طرفین، این تسهیلات به ناوگان حمل‌ونقل کشور تزریق شده و ارزش افزوده مناسبی در سطح ملی و بین‌المللی حاصل شود.
 
معرفی آذهایتکس
این گزارش حاکی است، اسمعیل اکبرپور پایدار مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت توسعه فناوری های پیشرفته آذربایجان ( آذهایتکس ) نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت های این واحد صنعتی گفت:  در سال 1384 در راستای اجرای طرح توسعه خود در شهرک صنعتی عالی نسب با افزودن شرکت توسعه فناوریهای پیشرفته آذرآبادگان (خودروسازی آذهایتکس) به این گروه در نیل به هدف تولید و ارائه خودروهای تجاری و توسعه ناوگان حمل و نقل کشور نسبت به اخذ نمایندگی انحصاری تولید و فروش خودروهای ماز بلاروس، گیناف هلند، فورلند چین، ماز مان بلاروس و تکینگ چین در منطقه را کسب نموده است.


 
وی ادامه داد: فاز اول خط تولید این شرکت جهت تولید محصولات MAZ در زمینی به مساحت فعلی 7 هکتار با سالن های سرپوشیده 22 هزار مترمربع واقع در تبریز-شهرک صنعتی عالی نسب ، جهت تولید انواع کامیون های نیمه سنگین و سنگین MAZ افتتاح گردیده, که این خط تولید شامل خطوط پرس کاری،جوشکاری،ماشین کاری،رنگ،مونتاژ و تست بوده؛ همچنین طرح توسعه خط تولید انواع اتوبوس در زمینی به مساحت 14 هکتار واقع در شهرک صنعتی عالی نسب تبریز به اجرا در می آید.


 
پایدار تصریح کرد: طرح تولید انواع کاربری از جمله اطاق کامیونت،کمپرسی،آتش نشانی و ...واقع در منطقه آزاد ارس به متراژ 20000 مترمربع در حال اجراست. این شرکت دارای 14 واحد خدمات پس از فروش در سراسر ایران به مشتریان خدمات ارائه مینماید که اکثراً دارای رتبه 1 و 2 می باشند.


 
به گفته وی این گروه تولیدی در سال 1393 موفق به اخذ گواهینامه ISO 9001:2008 از شرکت TUV گردیده است. در حال حاضر این خودروسازی با IPI %24 ساخت داخل با توانایی تولید محصولات یورو 4، یورو5 و یورو6 جزو خودروسازهای برتر کشور می باشد.
انتهای پیام/

پژوهشیار