خبر/

کلاهبردار هفت میلیارد ریالی ارز دیجیتال ناکام ماند

1400/04/16 - 11:35 - کد خبر: 47042
کلاهبرداری

نصر: رئیس پلیس فتا اذربایجان شرقی از شناسایی فردی خبر داد که عامل کلاهبرداری از کیف پول یکی از شهروندان به مبلغ 7 میلیارد ریال شده بود که مبلغ کلاهبرداری شده به طور کامل کشف و بحساب شاکی برگردانده شد.

به گزارش نصر، سرهنگ محسن محمودی درتشریح این خبر گفت: یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا و با داشتن مرجوعه قضائی اعلام کرد که از کیف پولش مبلغ 7 میلیارد ریال کلاهبرداری صورت گرفته است و از پلیس فتا تقاضای کمک کرد.
سرهنگ محمودی در ادامه افزود: کارشنان پلیس فتا بلافاصله وارد عمل شده و پس از ثبت اظهارات شاکی، پرونده اولیه را تشکیل داده و اقدام به تحقیقات مقدماتی پیرامون موضوع کردند.
رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد: در اظهارات شاکی مشخص شد که وی در کیف پول خود مبلغی در حدود 700 میلیون تومان در یکی از سهم ها سرمایه گزاری کرده است که با در خواست یکی از دوستان فعال خود در حوزه رمز ارزها، مبنی بر فروش سهم خود در یکی از شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار می کند و بعد از اقدامات صورت گرفته سهم شاکی به کیف پول شخص دیگری انتقال می یابد.
سرهنگ محمودی در ادامه از شناسایی مجرم سایبری خبر داد و گفت: در پی تلاش و اقدامات فنی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا و با جستجو در موضوعات مطرح در پرونده سرنخهایی از سرقت دیجیتالی بدست آمد و با بررسی ادله موجود، هویت متهم کلاهبردار اینترنتی مشخص شد و با هماهنگی مقام قضایی متهم جهت پاسخ گویی به اتهامات خود به پلیس فتا احضار گردید.
این مقام انتظامی بیان داشت: با حضور متهم در این پلیس مشخص گردید که وی از دوستان نزدیک شاکی بوده که در حوزه ارز دیجیتال فعالیت می کند و وی ابتدا منکر هر گونه بزه انتسابی شد اما وقتی با ادله استخراجی مواجهه گردید به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.
سرهنگ محسن محمودی خاطر نشان کرد: پس از جمع بندی اقدامات صورت گرفته در پرونده، متهم با عودت دادن همه ی مبلغ انتفال یافته از کیف پول به حساب شاکی درخواست رضایت از وی را نمود که شاکی نیز پس از وصول وجه کلاهبرداری شده اعلام رضایت خود را به کارشناسان پلیس اعلام داشت.
رئیس پلیس فتا استان در ادامه به کسانی که قصد کلاهبرداری به طرق مختلف از هموطنان را دارند هشدار و گفت: پلیس در هرساعت از شبانه روز آماده خدمت گزاری به شهروندان می باشد و کسانی که سعی دارند در بستر شبکه های اجتماعی و یا سایر بسترهای اینترنتی از کاربران اقدام به کلاهبرداری کنند بدانند پلیس حتما به سراغ آنان خواهد آمد و مجرمان باید پاسخگوی اعمال خود باشند.
وی خاطر نشان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران بوده و شهروندان می توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و یا استفاده از سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و یا تماس با شماره 096380 بخش مرکز فوریت های سایبری با ما در میان بگذارند.
انتهای پیام/

پژوهشیار