شانزدهمین دوره جام ملت های اروپا؛

صعود ایتالیابه فینال یورو ۲۰۲۰ در نبرد پرهیجان با اسپانیا

1400/04/16 - 09:29 - کد خبر: 47021
ایتالیا اسپانیا، جام ملت های اروپا

نصر: تیم ملی فوتبال ایتالیا در پایان نبرد دشوار با اسپانیا موفق به کسب جواز حضور در فینال یورو ۲۰۲۰ شد.

به گزارش نصر، دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایتالیا و اسپانیا از ساعت ۲۳:۳۰ سه شنبه شب در مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰ در ورزشگاه ویمبلی لندن برگزار شد که با تساوی یک - یک در نود دقیقه وقت قانونی همراه بود.
فدریکو کیه زا (۶۰) برای ایتالیا و آلوارو موراتا (۸۰) برای اسپانیا گلزنی کردند تا تکلیف برنده این دیدار به وقت‌های اضافی کشیده شود.
بازی مهیج دو تیم در نیمه دوم هم ادامه داشت تا کوچک‌ترین اشتباه از بازیکنان ایتالیا و اسپانیا باعث به وجود آمدن موقعیت گل برای تیم حریف شود.
اسپانیا که بازی را در نیمه دوم با مالکیت بالای توپ آغاز کرد حملات زیادی روی دروازه ایتالیا ایجاد کرد اما ضربات نهایی لاروخا راه به جایی نبرد تا ایتالیا روی ضد حمله‌ای که دوناروما دروازه‌بان این تیم طراحی کرد بتواند توسط فدریکو کیه زا یکی از زیباترین گل‌ها را به ثمر برساند. بازی با تک گل لاجوردی‌پوشان ایتالیا ادامه داشت اما تعویض طلایی انریکه جواب داد تا آلوارو موراتا فرشته نجات اسپانیایی‌ها شود و پس از ورود به زمین بتواند در دقیقه ۸۰ گل تساوی را به ثمر برساند.
نیمه نخست وقت‌های قانونی با تلاش مهاجمان اسپانیا برای به ثمر رسیدن گل همراه بود اما لورنته نتوانست از موقعیت گلزنی خود در دقیقه ۱۰۱ استفاده کند تا کار به وقت‌های اضافی نیمه دوم کشیده شود.
 
 
۱۵ دقیقه دوم نیز با احتیاط بازیکنان هر دو تیم ادامه پیدا کرد تا خطایی در ارسال پاس‌های عرضی خود نداشته باشند.
اسپانیا که برای سومین بازی متوالی در یورو ۲۰۲۰ برای تعیین سرنوشت خود در وقت‌های اضافی بازی می‌کرد تلاش کرد نخستین شکست شاگردان روبرتو مانچینی را در دقایق پایانی از بازی ۱۲۰ دقیقه‌ای خود پس از ۳۲ بازی رقم بزند اما دفاع باتجربه ایتالیایی‌ها اجازه خودنمایی به آنها نداد تا این دیدار به ضربات پنالتی کشیده شود.
ضربات پنالتی در حالی آغاز شد که اصرارهای جورجو کیه لینی کاپیتان ایتالیا باعث شد تا دروازه این تیم در نیمه دوم وقت‌های قانونی نبرد نفس گیر پنالتی‌ها را تجربه کند.
نخستین ضربه ایتالیا را «لوکاتونی» زد اما «اونای سیمون» سنگربان اسپانیا با زیبایی هر چه تمام آن را مهار کرد.
سپس «دنی اولمو» به عنوان اولین پنالتی زن اسپانیا انتخاب شد که او نیز توپ را به بیرون از چارچوب دروازه زد تا هر دو تیم ضربه اول خود را هدر بدهند.
«بلوتی» پنالتی دوم ایتالیا را پای راست به تور دروازه چسباند تا نخستین گل در ضربات پنالتی دو تیم را رقم بزند.
«جرارد مورنو» پنالتی دوم لاروخا را با پای چپ زد که با خوش شانس از بالای دستان دوناروما عبور کرد و به گل تبدیل شد.
«بونوچی» مدافع باتجربه ایتالیا سومین پنالتی تیمش را به سمت مخالف اونای سیمون فرستاد تا صدای تشویق هواداران ایتالیا فضای ورزشگاه ویمبلی را پر کند.
«تیاگو الکانترا» که به عنوان بازیکن تعویضی اسپانیا وارد زمین شد توانست بر خلاف جهت حرکت دوناروما توپ را به تور دروازه بچسباند.
«برناردسکی» پنالتی چهارم ایتالیا را با پای چپ و به زیبایی هر چه تمام وارد دروازه اسپانیا کرد.
«آلوارو موراتا» زننده گل اسپانیا در جریان بازی چهارمین پنالتی تیمش را زد که دوناروما آن را به خوبی دفع کرد.
«جورجینیو» پشت ضربه آخرین پنالتی ایتالیا قرار گرفت و به زیبایی توانست گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر برساند تا ایتالیا به فینال یورو ۲۰۲۰ راه پیدا کند.

پژوهشیار