فرمانده نیروی زمینی ارتش؛

۲۰۰ نفر از کادر درمان ارتش در سیستان و بلوچستان مستقر شدند

1400/04/15 - 23:14 - کد خبر: 47015
امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش

نصر: فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ۲۰۰ نفر از کادر درمانی نزاجا تا پایان بحران کرونا در سیستان و بلوچستان مستقر خواهند بود.

به گزارش نصر، امیرسرتیپ کیومرث حیدری روز سه‌شنبه در جریان سفر به زاهدان اظهارداشت: ارتش سه بیمارستان تنفسی سیار ۱۰۰ تختخوابی در شهرستان‌های زاهدان، خاش و زابل برای مقابله با ویروس کرونا راه‌اندازی می‌کند.
وی بیان کرد: فرمانده کل ارتش با صدور دستوری بر ضرورت حضور گسترده تر ارتش و تسریع در امداد رسانی به مردم سیستان و بلوچستان تاکید کرد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش بیان کرد: فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به من مأموریت دادند تا پایان کرونا و رفع بحران آب در کنار مردم عزیز سیستان و بلوچستان باشم و آماده‌ایم عاشقانه در کنار مردم مرزدار و ولایتمدار استان باشیم.
وی با بیان اینکه، گفت: در خصوص بحران آب نیز مقرر شد نیروی زمینی ارتش ارسال تانکرهای آبرسانی را به روستاهای مرزی آغاز کند.
سرتیپ حیدری در خصوص تامین امنیت منطقه جنوب شرق اظهارداشت: برابر ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده کل ارتش، حفظ و حراست از مرز ایران و افغانستان به نیروی زمینی ارتش واگذار شده است.
وی افزود: برای تامین امنیت هم بیشتر با نگاه محرومیت‌زدایی و تسریع در امدادرسانی به سیستان و بلوچستان آمده‌ایم.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه نیروی زمینی ارتش همواره در مشکلات و بلایای طبیعی در کنار مردم بوده است، گفت: ارتش تجربه خوبی در  کمک به مردم در بلایای طبیعی همچون زلزله و سیل دارد و هم‌اینک هم با به وجود آمدن بحران کرونا و موضوع آب در سیستان و بلوچستان، تا برطرف شدن مشکلات در کنار مردم عزیز این استان خواهیم بود.
وی اظهارداشت: نیروی زمینی ارتش از زمان شروع شیوع کرونا، ۲۸ بیمارستان و ۱۲ هزار کادر درمان خود را در خدمت مردم قرار داد و در مسیر خدمت، عاشقانه شهدایی را تقدیم انقلاب و کشور کرد.
سرتیپ حیدری تصریح کرد: فعالیت‍‌های نیروی زمینی ارتش در مقابله با بحران کرونا رضایتمندی فرماندهی معظم کل قوا را به همراه داشته است.
به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان؛ با افزوده شدن یک‌هزار و ۵۱۰ مورد جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۶۳هزارو ۵۲۳  نفر رسید.
دکتر قاسم میری علی آباد اظهارداشت: با فوت ۲۰مورد جدید، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یک‌هزار و ۷۱۲ رسید.
وی با بیان اینکه ۷۲۹ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار