مدیرکل هواشناسی اردبیل خبر داد:

کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل

1400/04/15 - 22:23 - کد خبر: 47004
باران

نصر: مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در مناطق مختلف استان اردبیل و خنک شدن شهرها در نیمه دوم اولین ماه تابستان خبر داد.

به گزارش نصر، سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: با ورود سامانه معتدل به استان اردبیل و وزش بادهای خزری از شدت گرمای روزهای گذشته در استان اردبیل کاسته شد به گونه‌ای که دمای هوا دیروز در این ساعات ۳۷ درجه بود که با کاهش ۱۰ درجه‌ای این دما به ۲۷ درجه رسیده است.
وی تصریح کرد: با کاهش وزش بادهای جنوبی در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل و شدت گرفتن وزش بادهای خزری تا اواسط هفته آینده وضعیت جوی استان خنک خواهد بود تا مسافران و گردشگران و اهالی استان روزهای خنک تابستانی را نیز تجربه کنند.
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل به گرمای بی‌سابقه و تشدید خشکسالی در ماه‌های اخیر در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: وضعیت جوی حاکم در این استان بی‌سابقه بوده و امیدواریم با بازگشت شرایط خنک به این استان اهالی از مشکلات و گرفتاری‌های مختلف به ویژه قطعی برق، آب، اینترنت و سایر تجهیزات و امکانات اولیه رهایی پیدا کنند.
محمدی افزود: این وضعیت جوی در استان همچنان ادامه خواهد داشت و امیدواریم تا اواسط هفته آینده شرایط جوی خنکی را در اولین ماه تابستان در استان اردبیل شاهد باشیم.
وی خاطر نشان کرد: در مجموع وضعیت حاکم بر استان خشکسالی شدید و متوسط در ۸۰ درصد مناطق استان است که به نظر می‌رسد تا پایان تابستان این وضعیت تداوم پیدا کند.
انتهای پیام/

پژوهشیار