امیر سرتیپ حیدری:

تا پایان مشکلات مردم سیستان و بلوچستان در کنارشان خواهیم بود

1400/04/15 - 16:00 - کد خبر: 46996
امیر سرتیپ حیدری

نصر: فرمانده نیروی زمینی و فرمانده میدانی مبارزه با کرونا با تاکید بر اینکه تا پایان مشکلات مردم سیستان و بلوچستان در کنارشان خواهیم بود، گفت: ارتش سه بیمارستان سیار در شهرهای زاهدان ، خاش و زابل برپا می کند.

به گزارش نصر، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، صبح امروز با حضور در استان سیستان و بلوچستان در خصوص اجرای ماموریت نزاجا در این استان، گفت: امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، در راستای مبارزه با بحران ایجاد شده در استان سیستان و بلوچستان به بنده مأموریت دادند که ان شاءالله تا پایان کرونا و رفع بحران آب در کنار شما عزیزان باشیم.
 وی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش، همواره تداعی گر شعار ارتش فدای ملت بوده است، افزود: امروز خدمت مردم عزیز سیستان و بلوجستان رسیده‍ایم تا عاشقانه به این عزیزان و مرزداران ولایت و کشور کمک کنیم، تا ان‍شاءالله بحران کرونا را پشت سر بگذارند و به شرایط مطلوب بازگردند.
امیر سرتیپ حیدری اضافه کرد: برابر تدابیر فرمانده معظم کل قوا و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، حفظ و حراست از مرز افغانستان و ایران به نیروی زمینی ارتش واگذار شده و ما هم اکنون با چند تیپ در مرز مستقر شدیم و به امیر سرتیپ دوم غلامعلیان فرمانده قرارگاه عملیاتی جنوب شرق نزاجا ماموریت داده‍ایم تا با به کارگیری لشکر ۸۸ زاهدان و تیپ هایی که از سایر یگان ها مستقر خواهند شد، امنیت مرز مشترک ایران و افغانستان را تامین کند.
 فرمانده میدانی مقابله با کرونا گفت: ما هم برای تامین امنیت با رویکرد محرومیت‌زدایی و تسریع در امدادرسانی به این استان آمده‍ایم و در کوتاه ترین زمان بعد از ابلاغ در مرز مستقر شدیم و ان شاءالله تا پایان بحران در خدمت مردم فهیم سیستان و بلوچستان خواهیم بود.
وی با اشاره به این که نیروی زمینی ارتش همواره در مشکلات و بلایای طبیعی در کنار مردم بوده است، خاطرنشان کرد: ارتش تجربه خوبی در  کمک به مردم در بلایای طبیعی همچون زلزله و سیل دارد و اکنون هم با به وجود آمدن بحران کرونا و موضوع آب در سیستان و بلوچستان، تا برطرف شدن مشکلات در کنار مردم عزیز این استان خواهیم بود.
فرمانده نیروی زمینی ارتش، افزود: نیروی زمینی ارتش از زمان شروع شیوع کرونا، ۲۸ بیمارستان و ۱۲ هزار کادر درمان خود را در خدمت مردم قرار داد و در مسیر خدمت، عاشقانه شهدایی را تقدیم انقلاب و کشور کرد.
وی تصریح کرد: فعالیت‍های نیروی زمینی ارتش در مقابله با بحران کرونا رضایتمندی فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) را به همراه داشت و به پاس تلاش‍های کاردرمانی این نیرو، امیر سرتیپ دوم بهزاد موذنی رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش مفتخر به دریافت نشان یک شفا از سوی معظم‌له شد که این نشان ثمره تلاش تمام کارکنان و کادر درمان نزاجا است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش  همچنین در دیدار با رئیس ستاد بحران استان سیستان و بلوچستان گفت: نیروی زمینی ارتش سه بیمارستان تنفسی سیار ۱۰۰ تختخوابی در شهرستان‍های زاهدان، خاش و زابل احداث خواهد کرد و در حوزه بیماریابی و نیز ایجاد پست های آبی و واکسیناسیون چندین مکان را آماده می‌کند.
امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه از بیمارستان امام علی( ع) شهر زاهدان بازدید کرد و با حضور در بیمارستان پیامبر اعظم نیروی زمینی ارتش با کادر درمان دیدار و از خدمات آن‍ها در خدمت رسانی به بیماران کرونایی تجلیل کرد.
بنابراین گزارش، از امروز تعداد ۲۰۰ نفر کادر درمانی نزاجا به شبکه بهداشت و درمان استان تا پایان کرونا مامور خواهند شد  و نیروی زمینی ارتش به ۲۰۰۰ روستای مرزی  توسط تانکرها آبرسانی می‍کند.
انتهای پیام/

پژوهشیار