خبر/

یک قلاده گربه وحشی در میانه رهاسازی شد

1400/04/15 - 15:37 - کد خبر: 46993
گربه وحشی

نصر: رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میانه گفت: یک قلاده گربه وحشی درمنطقه حفاظت شده منطقه کاغذکنان میانه رهاسازی شد.

به گزارش نصر، حیدرعلی امیرزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست‌های سازمان حفاظت محیط زیست در حفاظت از گونه‌های حیات وحش، گربه وحشی که به صورت داوطلبانه توسط دوستداران محیط زیست میانه تیمار شده بود بعد از اطمینان از سلامتی،  در منطقه حفاظت شده کاغذکنان  شهرستان میانه در طبیعت رهاسازی شد.  
وی افزود: گربه وحشی حیوانی است بادم پرمو، چشـم های درشت، گوش های بزرگ بلنـد و مثلثی شـکل، چنگال قوی، رنگ بـدن متغیر از قهوه ای تا خاکستری، طول بـدن ۴۵ تا ۸۰ سانتیمتر کهدر اکثر زیسـتگاه های ایران اعم از جنگلی، کوهسـتانی، استیپی، بیابانی، بلوچی و نزدیک مناطق مسـکونی زنـدگی کرده و پسـتانداران کوچک، پرندگان، تخم و جوجه آنها، خزندگان، حشـرات و گاهی از مواد گیاهی تغذیه می کنند.
 امیرزاده  با تقدیر از همکاری دوستداران محیط زیست  گفت: نکته حائز اهمیت در این موضوع، همکاری علامندان و دوستداران حیات وحش و طبیعت شهرستان میانه با سازمان حفاظت محیط زیست در تیمار و رهاسازی این گونه‌ بود که نشان دهنده موفقیت بحث‌های آموزشی و ترویجی در فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست در رسانه‌ها است.
وی با بیان این‌که حفاظت از محیط زیست وظیفه قانونی تمام شهروندان است، افزود: شهروندان در هر زمانی که با مواردی چون آسیب دیدگی حیوانات وحشی و موارد مشکوک حیات وحش مواجه شدند، با اداره حفاظت محیط زیست و پاسگاه های محیط بانی شهرستان تماس بگیرند و در صورت امکان حیوان آسیب دیده را به محیط زیست تحویل دهند تا اقدامات تیمار آن توسط همکاران حفاظت محیط زیست انجام شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار