اختصاصی نصر/

کلاه برداری باندی در تبریز از مالک مستقر در آمریکا

1400/04/16 - 08:54 - کد خبر: 46988
بازداشت

نصر: باندی متشکل از ۱۴ نفر، که یکی از اعضای آن را کارمند یکی از ادارات تبریز تشکیل می داد، اقدام به فروش قطعه زمینی به ارزش چهار میلیارد تومان که مالک آن در آمریکا مستقر است، کرده بودند.

به گزارش نصر، "فیروز شکری زاده"، رئیس شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری دو تبریز، در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار نصر به جزئیات این پرونده اشاره کرد و گفت: اواخر پاییز سال ۱۳۹۹ بود که سرکرده این باند که فردی سابقه دار نیز است، متوجه وجود قطعه زمینی در یکی از مناطق تبریز که مالک آن در آمریکا مستقر است، می شود و دندان طمع خود را برای فروش آن قطعه زمین تیز می نماید.
بنابراین تصمیم به تشکیل باندی می گیرد که علاوه بر حضور نزدیکان درجه یک خود در آن باند، حضور کارمند یکی از ادارات تبریز نیز در میان آنان به چشم می خورد.

جعل سند قطعه زمین
شکری زاده ادامه داد: این باند بعد از جعل و تشکیل سند برای قطعه زمین مذکور و همچنین جعل کارت ملی صاحب زمین و معرفی یکی از اعضای باند به عنوان مالک، به منظور فروش راحت تر و سریع تر آن، اقدام به دادن آگهی در سایت دیوار می نمایند.
اما تنها یک روز از انتشار آگهی فروش در سایت دیوار نگذشته بود، که برادرزاده و همچنین وکیل صاحب اصلی قطعه زمین، متوجه آگهی فروش مذکور در دیوار می شوند و برای به دام انداختن اعضای این باند، قرار خرید را در یکی از بنگاه های این شهر می گذارند.
اما موقع دیدار چهره به چهره هر چقدر وکیل و برادرزاده مالک، مدعی می شوند که مالک اصلی این قطعه زمین در آمریکا حضور دارد و امکان خرید شما از شخص وی مهیا نمی باشد، اعضای این باند بر ادعای خود که زمین را از مالک اصلی خریده ایم پافشاری می کنند و زیر بار نمی روند.

فروش زمین
رئیس شعبه ۱۰۵ دادگاه های کیفری دو تبریز افزود: اعضای این باند به خاطر لو نرفتن نقشه خود، هرچه سریع تر قطعه زمین را که ارزش آن بیش از چهار میلیارد تومان بود، به مبلغ سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به خریدار دیگری می فروشند؛ اما با شکایت وکیل مالک اصلی زمین، وقتی سه میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان را از خریدار دریافت کرده بودند، در دام قانون می افتند.
شکری زاده در پایان خاطرنشان کرد: حکم اعضای این باند صادر شده است، اما فعلا قطعی نشده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار