استاندار آذربایجان شرقی؛

امنیت پایدار استان، نتیجه اقدامات پیشگیرانه است/ هر اقدامی در حوزه پدافند غیرعامل، به منزله سرمایه‌گذاری است

1400/04/15 - 13:48 - کد خبر: 46981
محمدرضا پورمحمدی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی، امنیت پایدار استان را نتیجه اقدامات پیشگیرانه و تعامل و هماهنگی دستگاه‌های مسئول عنوان کرد و گفت: هر اقدامی در حوزه پدافند غیرعامل، به منزله سرمایه‌گذاری است و اهتمام و جدیت همه بخش‌ها برای ایمن‌سازی جامعه باید ادامه یابد.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان، اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی با وجود تهدیدهای متنوعی که در گذشته و حال وجود داشته است، یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است و این امنیت نتیجه اقداماتی است که اگر انجام نمی‌شد هر حادثه‌ای می‌توانست به یک بحران تبدیل شود.
وی، مدیریت حوادث آبان 98، مهار آتش‌سوزی بازار تبریز در کمتر از 4 ساعت و بازسازی مناطق زلزله‌زده میانه و سراب در عرض یک سال را از جمله موفقیت‌هایی دانست که در سایه اقدامات انجام‌شده در حوزه پدافند غیرعامل و تعامل و هماهنگی دستگاه‌های مسئول به دست آمده است.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه دشمن بیکار ننشسته و اقدامات خرابکارانه خود را ادامه می‌دهد، افزود: در حال حاضر با تهدیدهای بالقوه‌ای روبه‌رو هستیم که باید برای مواجهه با آنها هوشیار باشیم و کاستی‌ها را جبران کنیم.
وی با اشاره به اینکه ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر تبریز از تهدیدهای جدی به شمار می‌رود، افزود: در شورای تأمین استان تأکید کردیم که اگر برای این مشکل چاره‌اندیشی نشود دستگاه‌های مسئول باید پاسخگو باشند.
پورمحمدی با بیان اینکه در حد توان در این زمینه تلاش کرده‌ایم، افزود: با وجود اینکه با توسعه فیزیکی شهر تبریز مخالف بودیم اما فقط برای جابه‌جایی ساکنان مناطق حاشیه‌نشین، طرح ایجاد شهرک جوانان را تصویب کردیم.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به تصویب و ابلاغ طرح جامع پدافند غیرعامل استان، گفت: در کشوری که 40 سال، مستقیم و غیرمستقیم در حال جنگ است پذیرفته نیست که در بخش‌هایی از آن الزامات پدافند غیرعامل رعایت نشود.
وی همچنین با اشاره به اینکه انتخابات 28 خرداد در کمال امنیت و سلامت برگزار شد، افزود: کسانی که قصد داشتند در انتخابات علیه ملت ایران عقده‌گشایی کنند موفق نشدند و اکنون به دنبال این هستند که در روزهای پایانی دولت کینه‌های خود را خالی کنند.
پورمحمدی تأکید کرد: تغییر دولت‌ها طبیعی است، اما خدمت به مردم تمام نمی‌شود و همه مسئولان و مدیران استان باید در روزهای آخر دولت با همت و جدیت بیشتر برای حل مشکلات مردم تلاش کنند.
وی با اشاره به الزام قانون مبنی بر هزینه‌کرد دو درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی در حوزه پدافند غیرعامل، از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خواست تا در مبادله موافقت‌نامه با دستگاه‌های اجرایی، این موضوع را مورد توجه قرار دهد.
محمدباقر آقایی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی هم در این جلسه از ابلاغ طرح جامع پدافند غیرعامل استان به دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: اجرای این طرح نیازمند تأمین اعتبار برای مصون‌سازی و پایدارسازی زیرساخت‌هاست که امیدواریم سازمان برنامه و بودجه در این زمینه مساعدت لازم را داشته باشد.
در این جلسه گزارش اقدامات انجام‌یافته توسط فرماندهی پدافند غیرعامل منطقه کجوار توسط مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز و گزارش اقدامات در حوزه مدیریت بحران و پدافند شهری توسط شهردار تبریز ارائه شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار