دادستان مرکز آذربایجان شرقی تاکید کرد:

ضرورت بسترسازی برای اشتغال و حرفه آموزی مددجویان حین تحمل حبس

1400/04/15 - 13:31 - کد خبر: 46978
بابک محبوب علیلو

نصر: دادستان مرکز آذربایجان شرقی گفت: باید با فراهم کردن بسترهای لازم امکان اشتغال برای مددجویان حین تحمل حبس و کسب درآمد، شرایطی فراهم شود تا بتوانند به ادای وظیفه خود در قبال خانواده هایشان عمل کنند.

به گزارش نصر، بابک محبوب علیلو در نشست شورای معاونین دادسرای عمومی انقلاب تبریز با موضوع ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی و نزدیک کردن دیدگاه ها برای نیل به اهداف بلند قوه قضاییه در دوره تحولی بیان کرده، اظهار کرد: باید نسبت به هدایت حداکثری مددجویان به فعالیت های اشتغال و حرفه آموزی و مشارکت در برنامه های اصلاحی و تربیتی و آموزشی اهتمام وجدیت همگانی داشته باشیم.
وی افزود: با بهره گیری از خرد جمعی باید برنامه عملیاتی و قابل اجرا و بومی را برای دستیابی به اهداف مزبورتدوین و نقشه را ه و اقدام مشترک بین دادسرا و مجموعه زندان را تهیه و با هم افزایی و همدلی نسبت به اجرای دقیق و عملیاتی کردن مصوبات، اهتمام داشته باشیم.
دادستان مرکز استان آذربایجان شرقی با تشریح وضعیت خانواده های زندانیان از نظر معیشت و سطح درآمد، خاطرنشان کرد: این گروه عموماً از اقشار کم درآمد و درمعرض آسیب هستند در این خصوص باید با فراهم کردن بسترهای لازم برای امکان اشتغال برای مددجویان حین تحمل حبس و کسب درآمد، شرایطی فراهم شود تا بتوانند به ادای وظیفه خود در قبال خانواده هایشان عمل کنند.
وی با تاکید بر ضرورت استفاده قضات از مجازات های جایگزین حبس وافزایش بهره مندی زندانیان از نهادهای ارفاقی، ادامه داد: وضعیت زندانیان از نظر مشارکت در برنامه های فرهنگی آموزشی، اشتغال و حرفه آموزی و تعیین تکلیف نحوه اجرای احکام قضایی باید با تشکیل کارگروه ویژه ای بصورت مستمر مورد رصد وپایش قرار داده شود.
به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، علیلو ادامه داد: با توجه به آموزه های دینی و مفاد قانون اساسی تا آن‌جاکه مقررات اجاره می دهد و مصلحت جامعه ایجاب می کند با رافت اسلامی نسبت به اعطای نهاد های ارفاقی و تسهیلی و تعیین تکلیف سریع زندانیان تحت قرار و به حداقل رساندن زمان تعیین وضعیت زندانیان اهتمام و از مجازات های جایگزین حبس بویژه الزام به خدمات عمومی رایگان ودوره مراقبت استفاده حداکثری کنیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار