با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری/

بهره‌برداری از طرح‌های مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی آغاز شد

1400/04/15 - 11:51 - کد خبر: 46964
افتتاح

نصر: بهره‌برداری از طرح‌های ملی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی به ارزش سه هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان با حضور ویدیوکنفرانسی رییس‌جمهوری آغاز شد.

به گزارش نصر، امروز سه شنبه و در هفتاد و هشتمین برنامه افتتاح «تدبیر و امید برای جهش تولید»، بهره برداری از ۶۲ طرح تولیدی اقتصادی و زیربنایی در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان و سیستان و بلوچستان با حضور ویدیوکنفرانسی رییس‌جمهوری آغاز شد.
 این طرح‌ها در مناطق آزاد تجاری- صنعتی ماکو، چابهار، ارس، انزلی اجرا شده و با افتتاح این طرح‌ها برای یکهزار و ۶۳۸ نفر اشتغالزایی مستقیم فراهم شده است.
براساس این گزارش، در منطقه آزاد تجاری ارس ۳۸ طرح تولیدی و اقتصادی با ارزش سرمایه‌گذاری یک هزار و ۵۱۴ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۶۶۳ نفر به بهره برداری رسید.
این طرح‌ها شامل تولید کشنده ۲۶۳۱ یورو ۵ ارس خودرو دیزل، مجتمع مشاهیر آذربایجان فازهای دو، سه و چهار در زمینی به مساحت ۳۵ هزار متر مربع، مجتمع تجاری هایپر اسکار در زمینی به مساحت ۲۰ هزار ۶۷۲ مترمربع، ۱۰ مجتمع مسکونی خدماتی و آزمایشگاه غذا و دارو می‌شود.
همچنین چهار پروژه تولیدی و زیربنایی در منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو با ارزش سرمایه‌گذاری آنها ۷۵۸ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۳۶۰ نفر بهره‌برداری شد.
این پروژه‌ها شامل بزرگراه شهید سردار سلیمانی، تاسیسات زیربنایی فرودگاه منطقه آزاد ماکو، پروژه مشارکتی پایانه هوشمند و چندمنظوره نوبت دهی و خدماتی ۶۵۰ کامیون، پل تقاطع غیرهمسطح فرودگاه است.
در منطقه آزاد انزلی هم ۱۴ طرح اقتصادی و تولیدی با ارزش سرمایه گذاری ۶۱۶ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۴۴۶ نفر با دستور رییس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید. واحد صنعتی تولید لامپ و مجتمع مسکونی تجاری مهتاب از طرح‌هایی است که امروز در این منطقه به بهره‌برداری رسید.
امروز همچنین ۶ پروژه اقتصادی، تولیدی و زیربنایی در منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار با اعتبار سرمایه گذاری ۲۱۶ میلیارد تومان و با اشتغالزایی برای ۱۶۹ نفر افتتاح شد که از جمله این طرح‌ها می‌توان از فاز ۳ آریا پروفیل، هتل چهار ستاره گیلان، شهرک مسکونی یاس، واحد بازیافت آلومینیوم، آبرسانی به روستای تیس، طرح مسئولیت اجتماعی نام برد.
انتهای پیام/

پژوهشیار