آیا بهبودیافتگان کووید۱۹ به کرونا دلتا مبتلا می‌شوند؟

1400/04/15 - 10:47 - کد خبر: 46949
ویروس کرونا

نصر: عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بهبودیافتگان کووید۱۹ به دلیل وجود آنتی‌بادی در بدن، در مقابل این ویروس نیز ایمن بوده و به کرونا دلتا مبتلا نخواهند شد.

به گزارش نصر، مسعود مردانی افزود: ویروس کرونا دلتا برخلاف کرونای چینی، بیش از بزرگسالان کودکان و نوجوانان را درگیر می‌کند و علائم آن نیز عمدتا در این گروه جمعیتی شدیدتر است.
وی خاطرنشان کرد: علائم این ویروس نیز تقریبا مشابه علائم معمول کووید ۱۹ نظیر آب‌ریزش بینی، تب، گلودرد و سردرد است که با شدت بیشتری بروز می‌یابد.

قدرت انتقال ویروس کرونا دلتا ۱۲برابر بیشتر از کرونای چینی است
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: قدرت انتقال و سرایت این ویروس نیز ۱۲ برابر بیشتر از کرونای چینی بوده و از انسان به انسان به سرعت انتقال می‌یابد.
مردانی ادامه داد: بهبودیافتگان کرونا اما به ندرت به این ویروس مبتلا شده و در صورت ابتلا نیز احتمالا موارد خفیف بیماری را تجربه می‌کنند.
براساس این گزارش، ویروس کرونا دلتا نخستین بار در هند شناسایی و تاکنون در ۸۰ کشور جهان یافت شده است.
سازمان جهانی بهداشت گونه‌های جهش‌یافته ویروس کرونا را براساس حروف الفبای یونانی نامگذاری و گونه یافت‌شده در هند را دلتا نامیده است.
علائم کرونا دلتا مشابه سرماخوردگی است و عمدتا با آب‌ریزش بینی، تب، گلودرد و سردرد بروز می‌یابد.
همچنین بر اساس آمار رسمی کشورها، تاکنون حدود ۱۷۵ میلیون نفر را در دنیا به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از سه میلیون و ۷۷۷ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
از ابتدای شیوع کرونا در کشور(اسفند ۹۸) تا کنون ۸۴ هزار و ۹۴۹ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند.
انتهای پیام/

پژوهشیار