احمد علیرضابیگی:

موازی کاری و ایجاد اصطکاک در کابینه دولت سیزدهم قابل پذیرش نیست

1400/04/15 - 09:37 - کد خبر: 46945
احمد علیرضا بیگی

نصر: یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: وزرای کابینه کارآمد باید بر محور و استراتژیک تعیین شده از سوی دولت برای تحقق مطالبات مردم مصمم بوده و حول آن گام بردارند.

به گزارش نصر، احمد علیرضابیگی درباره ویژگی های یک کابینه کارآمد، بیان کرد: اگر کابینه محصول ائتلاف باشد، طبیعتا افرادی که ائتلاف کردند، سهمی را از کابینه طلب می کنند و قطعا کابینه ائتلافی عملکرد ضعیف خواهد داشت چراکه تعهدات و ملاحظات سیاسی بر آن حاکم خواهد بود. چنین کابینه ای نمی تواند به عنوان یک کابینه مستحکم بروز و ظهور پیدا کند.
وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر اساس یک دولت اندیشه و تعهداتی است که به مردم ارائه کرده است و وظیفه دارد تا آن ها را محقق کند، فلذا تمام وزرای کابینه باید بر آن محور و استراتژیک مصمم بوده و حول آن گام بردارند. نباید در بین وزرای یک کابینه در راهبرد اصلی اختلاف نظر وجود داشته باشد چراکه سبب اتلاف انرژی می شود.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه در دولت های یازدهم و دوازدهم دیدیم که به دلیل اختلاف نظرهایی که در بین وزرای کابینه در طی کردن استراتژیک و راهبرد اصلی دولت وجود داشت، برخی از وزرا راه خود را رفته و در نتیجه دولت در تحقق وعده هایی که به مردم داد ناموفق بود و فشار بر روی مردم وارد شد.
این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در ادامه تاکید کرد: دولت آقای رئیسی نباید در این دام بیفتد و باید با اتخاذ یک راهبرد مشخص کابینه ای را از افراد متخصص و متعهد به راهبرد اتخاذ شده تشکیل دهد و وارد میدان مبارزه شود.
وی با بیان اینکه دولت منتخب کار سختی را پیش رو دارد، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور منتخب نیازمند وزرایی متخصص و کارآمد است چراکه همان طوری که رهبری تاکید داشتند دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم. باید از افراد آشنا به ظرفیت های کشور و متعهد استفاده کرد تا کابینه آتی بتواند با وفاق برای حل مشکلات گام بردارد.
علیرضابیگی در پایان افزود: موازی کاری و ایجاد اصطکاک در کابینه دولت سیزدهم قابل پذیرش نیست و قطعا به جایگاه دولت منتخب نزد مردم آسیب می زند.
انتهای پیام/

پژوهشیار