استاندار آذربایجان شرقی:

اراده جمعی و تعاون بهترین روش اداره امور است

1400/04/14 - 21:21 - کد خبر: 46937
محمدرضا پورمحمدی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت ۱۴ تیرماه روز شهرداری و دهیاری، پیامی صادر کرد. پیام محمدرضا پورمحمدی به شرح زیر است:

به گزارش نصر، شهر و روستا اصلی ترین واحد زیست بشری و مدیریت و سامان آن‌ها از مهمترین دغدغه‌های انسان بوده است. جوامع مختلف برای رشد و آبادانی این واحدها، راه‌های متنوعی را آزموده و نهایتا تجربه نشان داده است که اراده جمعی، تفکر شورایی و تعاون بهترین شیوه اداره امور است که در کشور ما نیز به تمسک به اصول اسلامی در شهرها و روستاها پیاده می‌شود.
چهاردهم تیرماه به عنوان "روزشهرداری و دهیاری" فرصتی مغتنمی برای بازخوانی نقاط قوت و ضعف قوانین و نیز تقدیر از تلاش‌­ها و فعالیت­‌های دلسوزانه مدیریت­‌های روستای و شهری است.
دهیاری­‌ها مهمترین نهاد مدنی مدیریت روستایی محسوب می‌شوند که از دل اراده جمعی روستاییان سر برآورده و نقش تاثیرگذاری در رشد و بالندگی و توسعه سکونت گاه‌های روستایی دارد. راه اندازی دهیاری­‌ها را می‌توان نقطه عطفی در تاریخ مدیریت روستایی به شمار آورد، به طوری که با تصویب قانون تاسیس دهیاری­‌های خودکفا در ۱۴ تیر ۱۳۷۷ تجربه جدیدی در عرصه مدیریت روستایی شکل گرفت و امروز در روستاهای استان آذربایجان شرقی، ۱۹۴۶ نهاد دهیاری به روستائیان عزیز درحال ارائه خدمت می‌باشند.
دهیاری‌ها به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی با ساختار خدماتی و اجرایی مبتنی بر مشارکت مردم، همواره مورد توجه بوده و همین موضوع در شهرها نیز در مقیاسی بزرگتر اتفاق افتاده و شوراهای اسلامی شهرها به عنوان پارلمانی محلی که حاصل آرا و اراده جمعی شهروندان است، اداره شهر و انتخاب مسئولان را به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم در سلسله طولی بر عهده داشته و یا بر حسن انجام امور نظارت و اشراف دارد. 
اینجانب ضمن ارج نهادن به تلاش‌­ها و خدمات شهرداران، دهیاران هم‌چنین کارکنان شهردارای‌ها و دهیاری­‌های استان، روز شهرداری و دهیاری را تبریک گفته، امید آن دارم با اتکال به رحمت و قدرت لایزال الهی در ارایه خدمات مطلوب و موثرتر به مردم عزیز ایران اسلامی به ویژه هم استانی‌های عزیز موفق باشند.
محمدرضا پورمحمدی
استاندار آذربایجان شرقی

پژوهشیار