معاون وزیر بهداشت؛

زیرساخت‌های درمانی خوبی در آذربایجان‌شرقی ایجاد شد

1400/04/14 - 11:49 - کد خبر: 46907
کرونا

نصر: معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دولت تدبیر و امید زیرساخت های درمانی بسیار خوبی در آذربایجان‌شرقی ایجاد شده، به طوری که ۴۷ بیمارستان با هفت هزار و ۸۸۶ تخت در این استان وجود دارد.

به گزارش نصر، قاسم جان بابایی روز دوشنبه در نشست ستاد استانی مقابله کرونا در آذربایجان شرقی افزود: کارنامه عملکردی برای همه دانشگاه های علوم پزشکی در وزارت بهداشت تهیه شده که بر اساس آن،  آذربایجان شرقی از نظر مراقبت در بخش های ویژه و ارایه خدمات کرونایی، در کشور رتبه ممتاز دارد. 
وی اظهار کرد: در حوزه بهداشت کرونایی، بیشترین بیماریابی و قرنطینه افراد و پیگیری اطرافیان در آذربایجان شرقی انجام شده است. 
وی با اشاره به مولفه های آسیب پذیری ناشی از کرونا گفت: تاثیرگذارترین مولفه در میزان ریسک پذیری و مرگ  میر ناشی از کرونا، تراکم جمعیت است و آذربایجان شرقی به دلیل داشتن تراکم جمیعتی بالا، ریسک پذیری بالایی دارد. 
جان بابایی اضافه کرد: آذربایجان شرقی دو پیک بسیار سنگین کرونا را پشت سر گذاشته، به طوری که پیک دوم تمام نشده، پیک سوم بروز کرد و شرایط طولانی و بسیار دشواری در استان تجربه شد. 
وی گفت: وقتی بیماری، طولانی مدت در یک محیط بچرخد، احتمال جهش و بروز سوء جدبد بیشتر می شود. 
وی ادامه داد: آذربایجان شرقی همچنین جزو استان های سالمند کشور است و با توجه به اینکه ریسک پذیری برای بیماری و مرگ و میر در استان های سالمند بالاتر است و آذربایجان شرقی نیز استان سالمند محسوب می شود، شاهد این هستیم که ۷۷ درصد فوتی های کرونا در این استان بالای ۶۰ سال است.
انتهای پیام/

پژوهشیار