فرماندار:

هشترودی‌ها دو برابر میانگین کشور آب مصرف می‌کنند

1400/04/14 - 10:58 - کد خبر: 46900
امین امینیان

نصر: فرماندار هشترود با اشاره به کاهش بارندگی و کمبود آب در بیشتر مناطق کشور، گفت: مردم این شهرستان دو برابر میانگین کشور آب مصرف می‌کنند و این میزان مصرف در شرایط فعلی به هیچ وجه منطقی نیست.

به گزارش نصر، امین امینیان افزود: سرانه مصرف روزانه آب در کشور ۱۵۰ لیتر و در استان ۲۲۰ لیتر است اما متاسفانه مردم شهر هشترود به طور متوسط روزانه ۳۰۰ لیتر مصرف آب دارند.
وی با اشاره به اینکه میزان مصرف آب شرب در مناطق روستایی این شهرستان بالاتر از شهر است، اضافه کرد: سرانه مصرف آب روستایی در این شهرستان ۴۲۰ لیتر و بسیار غیرمنطقی است.
«امینیان» از احداث ۲۰ باب مخزن آب در مجتمع «آلمالو» این شهرستان نیز خبر داد و اظهار داشت: ۱۰ دستگاه کلرزن هم برای تامین مستمر آب در شهر هشترود در حال نصب است اما از شهروندان نیز انتظار می‌رود در زمینه کاهش مصرف آب مشارکت فعال داشته باشند.
رئیس شورای حفاظت از منابع آب هشترود از ساکنان این شهرستان خواست تا از مصارف غیرضروری و خانه‌تکانی در شرایط کم‌آبی خودداری کرده و در کنار رعایت بهداشت فردی در مقابله با کرونا، زمان استفاده از آب را کوتاه کنند.
«امینیان» صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب را تنها راه عبور از بحران خشکسالی عنوان کرد و افزود: صرفه‌جویی در مصرف آب، توجه جدی مردم را می‌طلبد و مسئولان نیز در زمینه فرهنگ‌سازی باید وارد میدان شوند.
فرماندار هشترود با ابراز تاسف از اینکه برخی افراد بدون توجه به ارزش آب آن را به راحتی هدر می‌دهند، تاکید کرد: تداوم مصرف بالای آب، تامین مستمر آب در شهرستان را مشکل مواجه می‌کند و همه باید اهمیت آب را دریابند. 
وی همچنین مقابله با انشعاب‌های غیرمجاز در سطح شهرستان را مورد تاکید قرار دارد و از متولیان امر خواست در این زمینه با جدیت برخورد کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار