رئیس اتحادیه کفاشان، پستاسازان و سراجان کلانشهر تبریز، عنوان کرد:

حذف موانع تولید، انتظارتولیدکنندگان و فعالان اقتصادی از رئیس جمهور منتخب

1400/04/13 - 19:55 - کد خبر: 46874
جباریان فام

نصر: رئیس اتحادیه کفاشان، پستا سازان و سراجان کلانشهر تبریز، گفت: حذف موانع تولید و صادرات، تلاش برای رفع قوانین دست و پاگیر، مقابله با قاچاق و حمایت عملی از تولیدکنندگان و در نهایت معرفی وزیر کاربلد و متخصص برای وزارتخانه‌ صنعت معدن و تجارت؛ مهم ترین انتظارات تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی از رئیس جمهوری منتخب می باشند.

به گزارش نصر، علیرضا جباریان فام ضمن تبریک انتخاب سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور جدید ایران اسلامی با اعلام مطلب فوق افزود: حجت الاسلام رئیسی در سفر خود به تبریز در سخنرانی بین مردم آذربایجان به صنعت کفش تبریز اشاره و قول مساعد و حمایت از این صنعت را دادند که نشانگر توجه ویژه ایشان به صنعت ریشه دار کفش می باشد.
وی تصریح کرد: دستور ویژه برای تسریع در ورود مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان، اعطای تسهیلات کم بهره برای نوسازی تجهیزات و ماشین آلات که فرسوده شده اند، بهره کردن واحدهای تولیدی از معافیت بیمه ای که در دولت قبلی حذف شده است و همچنین مساعدت و حمایت از راه اندازی و شروع به فعالیت مدرسه عالی کفش می باشد.
رئیس اتحادیه کفاشان، پستا سازان و سراجان کلانشهر تبریز در بخش دیگر سخنان خود، بیان داشت:  اصلاح قوانین بانکی و مقررات بخش تولید و تجارت باید در راس برنامه های آقای رئیسی قرار بگیرد و همچنین در بخش صادرات نیازمند یک بازنگری اساسی به بخشنامه ها و قوانین این بخش هستیم و باید با به کارگیری یک گروه با تجربه و با دانش در این خصوص اقدام به بازنویسی مقررات کنند که باید با کمک دولت و مجلس عملیاتی و اجرایی شود.
جباریان با اشاره به اینکه، بزرگترین انتظاری که از رئیس جمهور منتخب داریم تلاش برای حذف موانع تولید و قوانین دست و پاگیر بخش تولید و ارایه لوایح کارگشا در این خصوص به مجلس شورای اسلامی است، اظهارداشت: انتظار داریم دولت آقای رئیسی در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها یکی از نخستین گام های خود را به اصلاح این قوانین اختصاص دهد و با کمک مجلس برای یکبار پرونده قوانین زاید و دست و مانع تولید را از میان بردارد.
وی با تاکید بر اینکه اصلاح قوانین بانکی و مقررات و قوانین تولید و تجارت باید در راس اولویت های رئیس جمهور جدید باشد، بیان داشت: در حوزه صادرات نیازمند یک بازنگری اساسی به قوانین و بخشنامه ها و دستورالعمل ها هستیم و باید با به کارگیری یک گروه با تجربه و با دانش در این خصوص اقدام به بازنویسی مقررات کنند که باید با کمک دولت و مجلس عملیاتی و اجرایی شود.
این فعال باسابقه صنعت کفش ایران با بیان اینکه دولت جدید باید امورات مربوط به صادرات را به اهل آن بسپارد، افزود: بانک مرکزی تخصص خاصی در این زمینه ندارد و در پیشبرد سیاست های این حوزه تنها رویکردهای پولی و بانکی را در نظر می گیرد در صورتی که باید همه جوانب از جمله مسایل فنی این حوزه را نیز در نظر داشته باشد که این موضوع باید در دولت آینده مورد توجه رئیس جمهور و وزرای وزارتخانه های اقتصادی قرار بگیرد و ساماندهی رفع تعهدات ارزی نیز باید در دستور کار دولت آقای رئیسی قرار بگیرد و از تجربیات این موضوع در سال های اخیر بهره گرفته شود تا بتوان با سرعت بیشتری صادرات را در کشور رونق بخشید.
جباریان اضافه کرد: از رئیس جمهور جدید انتظار داریم تا قوی ترین افراد برای تصدی پست وزیر وزارتخانه هایی چون وزارت صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و دارایی، جهاد کشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتخاب شوند و در انتصاب این افراد به جناح و وابستگی حزبی و سیاسی توجه نشود بلکه شایسته سالاری، تجربه و تخصص و دانش ملاک قرار گیرد.
وی تاکید کرد: رئیس جمهور جدید باید توجه بیشتری را به حمایت از بخش خصوصی داشته باشد و از نظریات و تجربیات فعالان این بخش برای دستیابی به اهداف اقتصادی دولت و کشور و حذف موانع تولید و صادرات به شکل شایسته بهره ببرد.
رئیس اتحادیه کفاشان، پستا سازان و سراجان کلانشهر تبریز، با بیان اینکه تعامل مناسب با کشورهای دنیا و تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز باید به عنوان عوامل اثرگذار بر تولید باید به طور جدی مورد توجه رئیس جمهور منتخب قرار بگیرد؛ افزود: همه مشکلات بخش تولید به مشکل کمبود نقدینگی و منابع مالی واحدهای تولیدی بازنمی گردد بلکه بخش زیادی از مسایل و چالش های این بخش به بیرون از محیط کارخانه و شرایط بازار، تحریم ها، مقررات و قوانین بانکی و قاچاق کالا بازمی گردد که رئیس جمهور جدید باید برای رفع آنها تدبیر اساسی بیاندیشد.
جباریان، اظهارداشت: رئیس جمهور منتخب باید اولویت نخست و اساسی خود را به جهش تولید و مانع زدایی از این بخش اختصاص دهد و وزرا و مدیران او نیز باید در راستای پیشبرد این هدف انتخاب شوند و ماموریت پیدا کنند و دولت باید برای حذف موانع تولید و صادرات علاوه بر مسایل داخلی به مسایل خارجی نیز توجه داشته باشد.
وی با اعلام اینکه صنعت کفش از صنایع ریشه دار و با سابقه دیرینه می باشد و می تواند در صورت حمایت های جدی دولت آینده مشکل بیکاری و اقتصادی کشور را حل و فصل نماید، گفت: صنعت کفش بیشترین اشتغال زایی را دارد و با حل مشکل کمبود مواد اولیه و همچنین تزریق نقدینگی و ایجاد بسترهای لازم برای یافت بازارهای جدید قطع یقین آینده ای روشن برای این صنعت متصور می باشد.
رئیس اتحادیه کفاشان، پستا سازان و سراجان کلانشهر تبریز در خاتمه خواستار نگاه ویژه رئیس جمهور به اصناف و بازاریان و اعتماد به این قشر زحمتکش برای حل مشکلات بخش تولید و توزیع و در کل اقتصادی کشور شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار