عضو شورای اسلامی شهر تبریز؛

دست دلال ها و باندها از منابع شهرداری کوتاه شده است

1400/04/13 - 16:50 - کد خبر: 46863
فرج محمد قلی زاده

نصر: فرج محمد قلیزاده با اشاره به راه اندازی سیستم شفاف سازی در شهرداری تبریز گفت: این امر باعث شده که دست دلال ها و باندها از منابع شهرداری کوتاه شود.

به گزارش نصر، وی افزود: تصور کنید، ۱۳هزار میانگین پرونده تشکیل شده است، مابین ۱۰ منطقه  و یک کمیسیون، این تعداد منجر به ۲۳ هزار پرونده به صورت رفت و برگشت شده است.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهارداشت: شما ببینید جایی که هیچ سیستمی وجود ندارد، چه اتفاقاتی می‌توانست بیافتد، این مشکلات باعث شکل‌گیری باندهای خاص شده بود که هم موجب سود این دلال‌ها و بدتر از آن بدنامی سیستم شده بود.
قلیزاده اضافه کرد: برخی از افراد دستگیر شده موجب اخلال در رسیدگی پرونده و ایراد سلایق فردی و گروهی در پرونده‌ها شده بود.
وی با بیان اینکه در طی مراحل رسیدگی به پرونده‌ها، و صدور قرار، امکان پیگیری وجود نداشت گفت: سلایق شخصی این باندها در پرونده‌ها اعمال می‌شد، مراحل ابلاغ رٱی نیز قبلا سلیقه‌ای بود و در هیچ‌ کجا ثبت و ضبط نمی‌شد.
فرج محمد قلیزاده افزود: قبلا می‌توانستند پرونده‌ای را چهار الی پنج بار طرح کرده و رای های مختلفی برای آن بگیرند.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: برخی از اعضا را تحت فشار می‌گذاشتند تا تغییری در روند پرونده ایجاد کنند.
قلیزاده با بیان اینکه امروز قاطعانه می‌گوییم که تمام این موارد حذف شده‌اند و دست این افراد و باندها از منابع شهرداری کوتاه شده است گفت: امروز با این سیستم جدید می‌توان تنها با یک کلیک از روند پرونده‌ها اطلاع یافت.
رییس کمیسیون نظارت، تحقیق و ارزیابی گفت: آخرین مورد، اجرای احکام صادره است که شهرداری باید در این زمینه نیز فعال باشد. باید اجرای احکام نیز متمرکز شود.
وی اضافه کرد: از آقای شهردار می‌خواهم این طرح و اقدامات انجام گرفته را نیز به مردم ارائه دهند. ما برای یک پل عمرانی، کلی جشن و مصاحبه داریم ولی برای این کار زیرساختی که روبانی ندارند، اطلاع رسانی صورت نمی‌گیرد.
وی خطاب به شهردار گفت: شما الان تلویزیون در اختیار دارید، رسانه در اختیار دارید، خواهشا این موضوع را به اطلاع مردم برسانید.
انتهای پیام/

پژوهشیار