سیمین خیاط زاده:

گرمای هوا موجب کاهش استفاده از ماسک در آذربایجان شرقی شده است

1400/04/12 - 20:14 - کد خبر: 46804
ماسک زدن

نصر: رییس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت آذربایجان‌شرقی با اشاره به خطر اوج گیری موج پنجم کرونا، گفت: گرمای هوا موجب کاهش استفاده از ماسک شده است، در صورتی که استفاده از ماسک همچنان برای مقابله با این ویروس ضروری است.

به گزارش نصر، سیمین خیاط زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام اینکه تا کنون ۲۰۹ هزار نفر در آذربایجان شرقی واکسینه شده اندف اظهار کرد: با قرمز شدن تهران و شهرهای اطراف این کلانشهر احتمال پخش ویروس دلتا در استان های دیگر از جمله آذربایجان شرقی وجود دارد در نتیجه مردم گرچه خسته شده اند اما باید بیشتر به رعایت پروتکل های بهداشتی اهمیت بدهند تا تزریق واکسن در کشور وسیع تر و سریع تر انجام شود. 
وی افزود: گرچه شهر قرمز در آذربایجان شرقی نداریم ولی اکنون ۱۱شهرستان آذربایجان شرقی در وضع نارنجی کرونایی قرار دارند که نسبت به هفته گذشته یک شهرستان به تعداد شهرستان های نارنجی افزوده شده است و  ۱۰ شهرستان هم در وضعیت زرد کرونایی هستند. 
خیاط زاده ادامه داد: ۴۰درصد ۲۰۹ هزار نفر از افراد واکسینه شده استان دوز دوم واکسن کرونا را هم دریافت کرده اند و روند واکسیناسیون در آذربایجان شرقی ادامه دارد. 
رییس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: با دریافت واکسن های جدید دوز اول واکسیناسیون گروه سنی ۶۵ سال به بالا نیز در آذربایجان شرقی آغاز می شود. 
خیاط زاده خاطرنشان کرد: به گفته مسوولان افزایش نامحسوس تعداد بستری ها و مراجعات سرپایی در آذربایجان شرقی در حال افزایش است که باید از طرف مردم جدی گرفته شود. 
وی ادامه داد: روزانه پنج تا ۶ نفر در آذربایجان شرقی بر اثر کرونا فوت می کنند که این تعداد در ۲۴ ساعت گذشته هفت فوتی بوده است. 
رییس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت آذربایجان‌شرقی همچنین تعداد بستری های ۲۴ ساعت گذشته را ۱۲۶ بیمار کرونایی اعلام کرد و افزود: مجموع کرونایی های بستری شده در بیمارستان های استان ۶۲۰ بیمار است. 
انتهای پیام/

پژوهشیار