هشدار سازمان جهانی بهداشت به گسترش کرونای دلتا در تمامی کشورها

1400/04/12 - 17:43 - کد خبر: 46802
تدروس آدهانوم

نصر: دبیر کل سازمان جهانی بهداشت (WHO) با بیان اینکه سویه دلتای کرونا در ۹۸ کشور شناسایی شده است، هشدار داد: این سویه به‌سرعت در حال تبدیل شدن به گونه غالب در بسیاری از کشورهاست.

به گزارش نصر، "تدروس آدهانوم" - دبیر کل سازمان جهانی بهداشت - در یک کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد: سویه دلتای کروناویروس که دست کم در ۹۸ کشورجهان گسترش پیدا کرده، به سرعت در حال تبدیل شدن به گونه غالب در بسیاری از کشورهاست.
به گفته دبیر کل سازمان جهانی بهداشت، جهان در دوره خطرناکی از همه گیری بیماری کووید-۱۹ قرار دارد که با سویه های مسری تر کروناویروس همچون دلتا مواجه است. این سویه به سرعت در حال تبدیل شدن به گونه غالب در بسیاری از کشورهاست.
آدهانوم افزود: سویه دلتا خطرناک است و روند تکامل و جهش یافتن آن ادامه دارد، به همین دلیل ضرورت دارد تا پیوسته مورد ارزیابی قرار بگیرد و با واکنش‌های به‌موقع مواجه شود. در حال حاضر این سویه از ویروس در دست کم ۹۸ کشور شناسایی شده و به سرعت در کشورهایی با میزان واکسیناسیون گسترده و محدود گسترش پیدا کرده است.
وی بر برابری توزیع واکسن، تجهیزات حفاظتی و دیگر اقدامات پیشگیری کننده همچون استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی برای مهار همه گیری تاکید کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از هندو بیزینس لاین، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت از رهبران کشورهای جهان درخواست کرده است که تا پایان ماه سپتامبر سال جاری ۱۰ درصد جمعیت خود و تا سال آینده، ۷۰ درصد جمعیت خود را در برابر بیماری کووید-۱۹ واکسینه کنند. واکسیناسیون بهترین راه برای کند ساختن روند پیشرفت بیماری، نجات جان انسان‌ها، بهبود اقتصاد جهانی و جلوگیری از ظهور سایر انواع خطرناک ویروس است.
انتهای پیام/

پژوهشیار