نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی خبر داد:

ضرورت احداث سیل بند در روستاهای حادثه خیز اهر

1400/04/12 - 14:02 - کد خبر: 46790
عکس

نصر: نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وقوع سیل در روستاهای اهر طی روز گذشته، بر ضرورت احداث سیل بند در روستاهای حادثه خیز این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش نصر، احمد محرم زاده روز شنبه، 12 تیر در جمع مسئولان اهر، گفت: متاسفانه در چند ماه اخیر شاهد وقوع برخی حوادث غیر مترقبه از جمله سیل در چند روستای این شهرستان بودیم که باعث وقوع خسارت به کشاورزان و دامداران عزیز بود.
به گزارش ایسنا، وی افزود: برای جلوگیری از وقوع چنین حوادث غیر مترقبه در ۳۲ روستای شهرستان اهر نیازمند احداث سیل بند هستیم که در این خصوص متاسفانه با گذشت بیش از ۱۰ سال، هیچ اعتباری از محل اعتبارات حوادث غیرمترقبه اختصاص نیافته است.
وی هم‌چنین با اشاره به اختصاص ۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت پروژه‌های عمرانی شهرستان اهر، خواستار بازنگری طرح هادی در ۸۶ روستای شهرستان‌های اهر و هریس در جهت حل مشکلات روستائیان تاکید کرد.
فرماندار شهرستان اهر نیز در این جلسه از خسارت بارش شدید تگرگ و وقوع سیل در این شهرستان خبر داد.
رسول خدابخش افزود: در جریان بارش تگرگ و سیل دیروز در جاده اهر، مشگین شهر متاسفانه به اراضی کشاورزی ۱۰ روستای شهرستان اهر خسارت وارد شد.
وی با اشاره به این‌که بیشترین خسارت وارده شده در مزارع کشاورزی مربوط به مزارع گندم است، گفت: خوشبختانه در این سیل اخیر به منازل مسکونی روستایی آسیبی نرسیده است.
وی ضمن تاکید بر انتقال زباله گاه فعلی اهر به محل جدید تا چند ماه آینده، از بازگرداندن کارخانه کمپوست به خط تولید مجدد نیز خبر داد.
بر اساس این گزارش، عصر روز گذشته بر اثر بارش تگرگ و سیل باغات و اراضی کشاورزی روستاهای انباق علیا، سفلی و جواد، حاجی خان، نقاره کوب، چولقشلاقی، زگلیک علیا و سفلی، تازه کند قشلاق و کوسالار و … دچار آسیب شدید شده‌اند.
انتهای پیام/

پژوهشیار