رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی:

۸۰ درصد دادرسی‌ها در آذربایجان‌شرقی اینترنتی است

1400/04/12 - 13:43 - کد خبر: 46784
موسی خلیل اللهی

نصر: رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد دادرسی‌های مربوط به زندانیان این استان به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

به گزارش نصر، موسی خلیل اللهی افزود: به همین منظور اتاق های مجهز به سیستم های رایانه ای در زندان های استان تدارک دیده شده است تا مراحل مختلف دادرسی با کمترین میزان وقفه و بروز مشکلات مختلف به صورت آنلاین به انجام برسد.
وی اظهار کرد: دلیل اصلی و مهم اینترنتی برگزار نشدن دادرسی ها در آذربایجان شرقی نیز مربوط به مسایل محوری دادرسی است که ضرورت برگزاری حضوری و فیزیکی دادرسی زندانیان را ایجاب می کند.
خلیل اللهی با تاکید بر اینکه دادگستری آذربایجان شرقی به دنبال همگانی کردن دادرسی اینترنتی است، یادآور شد: بر همین اساس مقدمات و  تمهیدات ویژه ای از ماه ها قبل در تمام زندان های استان فراهم شده است تا در صورتی که ضرورتی وجود ندارد، دادرسی ها به صورت آنلاین و بدون حضور فیزیکی قاضی و زندانی برگزار شود.
وی از ایجاد و راه اندازی ارتباط الکترونیکی بین دادگستری آذربایجان شرقی با نیروی انتظامی خبر داد و با بیان اینکه طرح اولیه آن به صورت پایلوت در برخی از شهرهای استان شروع شده است، گفت: در این کلانتری ها و اداره پلیس آگاهی به صورت یکپارچه و در قالب سامانه واحد با دادگستری در ارتباط خواهند بود.
خلیل اللهی یکی از مزیت های مهم و ارزشمند اجرایی شدن طرح ارتباط الکترونیکی بین دادگستری و پلیس را صرفه جوئی در وقت و نیز جلوگیری از هر گونه بروز مسایل حاشیه ای ناشی از حضور فیزیکی ماموران ابلاغ در درب منازل اشخاص بیان کرد.
به گفته وی در طرح مزبور حضور فیزیکی سربازان برای ابلاغ هر گونه نامه از سوی دادگستری ها به منازل و واحدهای شخصی افراد از بین رفته و تا حد زیادی از تشکیل پرونده های کاغذی در کلانتری ها، دادگاه و پلیس آگاهی ممانعت خواهد شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار