وزیر صمت:

ایران در آستانه خودکفایی در تولید لوازم خانگی است

1400/04/12 - 10:33 - کد خبر: 46771
علیرضا رزم حسینی

نصر: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با وجود تحریم‌های اقتصادی، تولید لوازم خانگی در کشور رشد زیادی داشته و با تولید انواع آن در حوزه در آستانه رسیدن به خودکفایی قرار گرفته‌ایم و به‌زودی جشن خودکفایی این صنعت را برگزار خواهیم کرد.

به گزارش نصر، علیرضا رزم‌حسینی روز شنبه در حاشیه آیین افتتاح خط تولید ماشین لباسشویی اتومات شرکت الکتروفرامهر پارسه در شهرک صنعتی خیام نیشابور در جمع خبرنگاران افزود: پارسال ۱۳ میلیون عدد انواع لوازم خانگی در کشور تولید شد که این مهم اقدام بزرگی برای تقویت ساخت داخل به شمار می رود.
وی اظهار داشت: شرکت الکتروفرامهر پارسه از جمله تولیدکنندگانی است که در شرایط تحریم با یکی از صاحبان برندهای شناخته شده خارجی کار مشترک تولیدی را آغاز کرده و یک برند مشترک در حوزه ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک وارد بازار کرده است.
وی بیان کرد: این نوع رشد در صنعت لوازم خانگی نشان دهده تعمیق ساخت داخل و فعالیت اکثر کارگاه ها در این زمینه است به طوری که این کارگاه ها به صورت روزانه دو یا حتی سه نوبته فعالیت دارند، کیفیت محصولاتشان مناسب بوده و در آینده نزدیک جایی برای برندهای خارجی لوازم خانگی در ایران باقی نخواهند گذاشت.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست این وزارتخانه تقویت تولید داخل و کاهش واردات کالاهای مشابه داخلی است و تا زمانی که نیازی در داخل وجود نداشته باشد، وارداتی صورت نمی گیرد.
رزم حسینی در خصوص تامین سرمایه در گردش شرکت الکتروفرامهر پارسه از طریق بانک تجارت قول مساعدت داد.
به گزارش ایرنا، خط تولید ماشین لباسشویی اتومات شرکت الکتروفرامهر پارسه ظرفیت تولید ۴۱ هزار دستگاه در سال را دارد و با سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیارد ریال راه اندازی شده که برای ۵۰ نفر شغل ایجاد کرده است.
وزیر صمت در ادامه سفر دوروزه خود به شهرستان های تربت حیدریه، سبزوار، کاشمر و بردسکن سفر خواهد کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار