شهردار منطقه ۶ تبریز خبر داد:

رونق اقتصادی غرب تبریز بامسیرگشایی کوی صنعتگران

1400/04/11 - 16:14 - کد خبر: 46740
تخریب

نصر: شهردار منطقه ۶ تبریز گفت: با مسیرگشایی کوی صنعتگران مایان، این منطقه از غرب تبریز به رونق قابل توجهی از لحاظ اقتصادی و اشتغال‌زایی خواهد رسید.

به گزارش نصر، حسین عالی باف با اشاره به تملک بخشی از املاک واقع در مسیر کوی صنعتگران مایان، اظهار کرد: طی چند سال اخیر بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان تملک بخش اعظمی از املاک واقع در پروژه مسیر ۳۵ متری کوی صنعتگران مایان هزینه شده و شش و نیم میلیارد تومان نیز جهت زیرسازی و عمرانی این پروژه برآورد شده است.
او ادامه داد: هم اکنون هفت ملک شخصی در مسیر وجود دارد که در حال رایزنی با مالکان و طی مراحل قانونی جهت مصالحه و تملک این املاک هستیم تا پس از تملک، عملیات تخریب و زیرسازی اجرا شود.
شهردار منطقه ۶ تبریز با اشاره به اهمیت مسیرگشایی کوی صنعتگران مایان، گفت: این کوی صنعتی و کارگاهی که به طول دو کیلومتر از مایان تا جاده سنتو کشیده شده است، از وسعت زیادی در منطقه برخوردار است و ساماندهی آن می تواند در مباحث مختلفی از جمله اشتغال‌زایی، رونق اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده برای مالکان منطقه و شهرداری تبریز تاثیرگذار باشد.
او افزود: با تکمیل پروژه مسیرگشایی کوی صنعتگران، ترافیک مایان بسیار روان تر شده و با فعالیت واحدهای تجاری، نمایشگاهی و فروشگاهی و مراجعه شهروندان جهت خرید، کسب و کار و اشتغال در این منطقه به رونق قابل توجهی خواهد رسید.
عالی باف در عین حال ساماندهی کوی صنعتگران را عامل مهمی در زیبایی بصری ورودی غرب تبریز دانست و گفت: بخش قابل توجهی از مسافران و میهمانان تبریز بصورت هوایی و زمینی از ورودی غرب وارد شهر می شوند و ضروری بود تا این منطقه از لحاظ ظاهری سر و سامان می یافت که با ساماندهی کوی صنعتگران، زیبایی بصری به ویژگی های بارز این منطقه اضافه خواهد شد.
او عنوان کرد: رونق ساخت و ساز مبتنی بر مراحل قانونی در کوی صنعتگران، یک منبع درآمد برای اهالی منطقه از جمله مایان علیا و سفلی، الوار، خواجه دیزج، قزل دیزج، شهرک مبل و خودرو و چرم شهر خواهد بود و از طرفی از ساخت و ساز غیرمجاز پیشگیری خواهد کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار