خبر/

رزمایش امداد و نجات در راه‌آهن آذربایجان برگزار شد

1400/04/10 - 21:23 - کد خبر: 46717
قطار

نصر: مدیرکل راه‌آهن آذربایجان گفت: در راستای ایجاد آمادگی بین نیروهای عملیاتی راه‌آهن منطقه آذربایجان رزمایش امداد و نجات در این منطقه برگزار شد.

به گزارش نصر، محمدرضا قربانی، روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار افزود: این رزمایش با هدف ارزیابی آمادگی و میزان سرعت عمل واحدهای عملیاتی و پشتیبانی در مواجهه با سوانح احتمالی ریلی در این اداره‌کل برگزار شد.
وی اظهار داشت: در این رزمایش با فرض خروج واگن از خط، سانحه توسط کنترل وقت اعلام شد و بلافاصله مسوولان و اعضای کمیسیون پیشگیری از سوانح در حداقل زمان ممکن در محل سانحه حاضر شدند.
مدیرکل راه آهن آذربایجان بیان کرد: در این رزمایش واحدهای عملیاتی و پشتیبانی با انجام اقدامات لازم، واگن‌ از خط خارج‌شده را به روش دستی(سنتی) و با استفاده از جرثقیل روی خط برگرداندند.
«قربانی» با اشاره به انجام موفقیت‌آمیز این رزمایش از سوی واحدهای عملیاتی و پشتیبانی، ادامه داد: در این رزمایش میزان مهارت و سرعت عمل نیروهای شرکت‌کننده ارزیابی شد.
به گزارش ایرنا نخستین خط راه‌آهن ایران یک قرن قبل در حد فاصل تبریز تا بندر شرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس‌ها ساخته شد.
راه‌آهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی نوزده‌گانه راه‌آهن ایران در محورهای تبریز - میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه - ارومیه و در آینده نزدیک میانه - بستان‌آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یکهزار و ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.
راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند.
انتهای پیام/

پژوهشیار