ساختمان "تئاتر شهر تبریز" بازگشایی شد

1400/04/10 - 09:47 - کد خبر: 46678
تئاتر شهر

نصر: ساختمان "تئاتر شهر تبریز" پس از دو سال عملیات بازسازی با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر شهر بازگشایی شد.

به گزارش نصر، مجموعه تئاتر شهر تبریز نزدیک به دوسال پیش، به دلیل فرسودگی بنای ساختمان و عدم استحکام کافی، به دستور زنده یاد محمد محمدپور، مدیرکل فقید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تعطیل شد تا به صورت جدی و تکمیلی بازسازی شود.
عملیات بازسازی آن در روزهایی تمامی سالن‌های نمایش کشور و حتی جهان تعطیل شدند نیز تداوم یافت و اتمام تمامی طرح‌ها از جمله استحکام بنا، تقویت و توسعه زیرساخت‌های ممکن، زیبا سازی فضا و… در دستور کار قرار گرفت.
اکنون پس از گذشت نزدیک به دو سال از این اقدامات، با حضور برخی مسئولان استانی و کشوری این بنا به صورت رسمی بازگشایی شده و در اختیار هنرمندان تئاتر تبریز قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، این ساختمان با قدمت ۱۰۰ ساله بخشی از یک ساختمان تاریخی در ضلع شمال شرقی میدان دانشسرای تبریز است که کتابخانه معروف «تربیت» نیز در آن واقع شده است. قدمت آن به اوایل قرن حاضر شمسی بازمی‌گردد و در محلی واقع شده که در دوره قاجار به «میدان مشق» معروف بود و سربازان اشغالگر روسیه تزاری در عاشورای ١٢٩٠ شمسی، ثقه الاسلام و یارانش را به جرم وطن خواهی در آنجا به دار زدند.  
انتهای پیام/

پژوهشیار