فرمانده تیپ ۲۵ نزاجا:

امنیت ملت، خط قرمز ما است

1400/04/09 - 10:46 - کد خبر: 46611
عکس

نصر: فرمانده تیپ ۲۵ نزاجا با بیان این‌که امنیت ملت، خط قرمز ما است، گفت: اهمیت پدافند و آمادگی برای مقابله با تهدیدات جدید در دوره هشت سال دفاع مقدس با توجه به حملات شیمیایی و میکروبی که رژیم بعث عراق علیه نیروهای ما داشت، کاملا مشهود بود.

به گزارش نصر، سرهنگ ستاد علی دلاور، در رزمایش مقابله با تهدیدهای شیمیایی و میکروبی در تیپ ۲۵ نیرو مخصوص واکنش سریع نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، ضمن محکومیت استفاده از هرگونه سلاح شیمیایی و میکروبی، گفت: نیروی هوایی رژیم بعث عراق در روز هفتم تیر ۱۳۶۶، شهر سردشت در استان آذربایجان‌غربی را با بمب‌های شیمیایی و میکروبی خریداری شده از کشورهای اروپایی و آمریکا هدف قرار داد و مرگ و رنج هزاران شهروند غیرنظامی را رقم زد. 
وی ادامه داد: بمبارانی که مرگ ده‎‌ها نفر از ساکنان این شهر و مسمومیت هزاران نفر دیگر را به دنبال داشت و سکوت مجامع بین المللی در مورد این جنایت ناشی از نقش کشورهای اروپایی و آمریکایی در وقوع این حادثه بود. این کشورها که خود عامل فروش این تسلیحات شیمیایی و میکروبی به عراق بودند، نه تنها واکنش خاصی به این جنایت نشان ندادند، بلکه آن را انکار کردند. در نهایت نیز مصوبه شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت استفاده از سلاح‌های شیمیایی و میکروبی علیه غیرنظامیان و جنایات جنگی آشکار «صدام» با وتوی استکبار جهانی آمریکا بی اثر ماند.
وی افزود: امروز نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا بحث آمادگی نیروها و تأمین تجهیزات مورد نیاز، اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده‌اند، لذا نیروهای مسلح باید در این خصوص آمادگی داشته باشند که اگر دوباره موردی این چنینی داشتیم در بحث ملی و سطح نیروهای نظامی غافلگیر نشویم، به عنوان مثال با شیوع ویروس کرونا در کشور تیم های واکنش سریع جنگ نوین خودروهای خود را با اندکی تغییر به تمامی نقاط کلانشهر تبریز اعزام کرده و سطح شهر، معابر عمومی و منازل مسکونی ارتش را در چند مرحله ضدعفونی کردند.
این رزمایش با هدف آموزش و ارزیابی تیم های واکنش سریع جنگ نوین و بالا بردن توانمندی نیروها با دو اصل آموزش و تجهیزات در کنار هم، در راستای مقابله با تهاجم میکروبی و ویروسی دشمن و ارتقای توان دفاعی و همچنین بررسی سطح واکنش سریع‌ نیروهای تیپ ۲۵ نیرو مخصوص نسبت به عملیات شیمیایی و میکروبی، در قالب اتاق گاز ، انجام آمادگی بدنی با ماسک و تیراندازی به اهداف ، تست تجهیزات ساخت کارکنان متخصص صنایع دفاع ازقبیل ماسک های نسیم ، پیاده روی با تجهیزات جنگ نوین و ماسک جهت بالا بردن توان جسمی و دقت در عمل، برگزار شد.
در این تمرین نظامی، تیم‌های واکنش سریع جنگ‌ نوین، با استقرار تجهیزات آزمایش گازهای شیمیایی و میکروبی و بکارگیری تجهیزات مقابله با این نوع آلودگی‌ها در شرایط واقعی و استفاده سریع از ماسک و نحوه پاک کردن آلودگی از مناطق آلوده را به اجرا گذاشتند. 
به مناسبت روز مبارزه با سلاح‏‌های شیمیایی و میکروبی رزمایش مقابله با تهدیدهای شیمیایی و میکروبی در تیپ ۲۵ نیرو مخصوص واکنش سریع نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار