استاندار آذربایجان شرقی:

آموزش و فرهنگ‌سازی، اصلی‌ترین راهکار برای مقابله با مصرف مواد مخدر است

1400/04/08 - 16:31 - کد خبر: 46585
جلسه

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: آموزش و فرهنگ‌سازی، اصلی‌ترین راهکار برای مقابله با مصرف مواد مخدر است که باید از سوی همه دستگاه‌های اجرایی و گروه های موثر جامعه، مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، افزود: این شورا در فرهنگ سازی برای جلوگیری از مصرف مواد مخدر و مقابله با هنجارشکنان این حوزه، نقش مهمی دارد.
وی ادامه داد: کسب متوالی رتبه های نخست ملی توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، افتخار بسیار مهمی است که به رغم کمبود اعتبارات، امکانات و تجهیزات به دست آمده است.
پورمحمدی با اشاره به موقعیت راهبردی استان و ضرورت توجه بیشتر به برخورد با قاچاقچیان، فروشندگان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر، گفت: آذربایجان شرقی از جمله پاک ترین استان های کشور بوده و آمار مصرف مواد مخدر در استان در مقایسه با میانگین کشوری، بسیار پایین تر است.
وی اظهار کرد: در سایه وقت شناسی مسئولان گذشته و هم افزایی های انجام شده در استان، آذربایجان شرقی به استانی عاری از معتاد متجاهر و همچنین الگویی برتر برای سایر استان های کشور تبدیل شده است.
وی با قدردانی از نیروهای نظامی و امنیتی در برخورد قاطع و بدون مماشات با قاچاقچیان مواد مخدر، گفت: برخورد با سوداگران مرگ، همچنان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: آموزش و فرهنگ سازی، اصلی ترین عامل در مقابله با افزایش مصرف مواد مدر در جامعه است که باید بیشتر از گذشته مورد توجه رسانه ها، مطبوعات و متولیان فرهنگی جامعه قرار گیرد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد این شورا ارائه داد و گفت: با راه اندازی و مدیریت مرکز ماده ۱۶ تبریز، بسیاری از مشکلات مربوط به این بخش مرتفع شده است.
رضا استادرحیمی افزود: در زمان حاضر ۵۰۲ نفر با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در این مرکز نگهداری می شوند و اقدامات مربوط به درمان، بازتوانی و اشتغال معتادان با همکاری شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی تبریز و سایر دستگاه های اجرایی در حال اجراست.
 در این جلسه از خانواده شهید محمدرضا سفیدی نسب و همچنین مدیران، کارشناسان و خبرنگاران حوزه مبارزه با مواد مخدر با اهدای لوح سپاس از سوی استاندار آذربایجان شرقی قدردانی شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار