کسب رتبه برتر رساله دکتری توسط دانشجوی دانشگاه آزاد تبریز در سومین جشنواره بین المللی ایران

1400/04/08 - 10:33 - کد خبر: 46544
عکس

نصر: رساله دکتری "ندا یانس" دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در سومین جشنواره بین المللی ایران نما (فیفتاو) موفق به کسب رتبه برتر شد.

به گزارش نصر، مقاله یانس با راهنمایی دکتر کامران پاشایی فخری، استاد گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، با موضوع "بررسی جامعه شناختی ادبیات در آثار زویا پیرزاد براساس دیدگاه‌های جورج لوکاچ، لوسین گلدمن و میخاییل باختین" تدوین شده است.
به گزارش ایسنا، این رساله دکتری حاوی موضوع بین رشته‌ای بوده و شامل جامعه شناسی، فلسفه و علوم دیگر می‌شود که بیان می‌کند، یک دیدگاه ادبی به جامعه موضوع مهم و مورد نیاز برای حل مشکلات است. از این رساله مقاله‌های زیادی چاپ و پذیرش شده‌اند و نمره آن نیز ۲۰ است.
بر اساس این گزارش، سومین جشنواره بین‌المللی مجازی ایران‌نما که نفرات برتر آن در روز چهارم تیرماه ۱۴۰۰ معرفی شدند، برای نخستین بار با همکاری مراکز علمی و فرهنگی کشورهای ایران، فرانسه، اتریش، اوکراین، گرجستان، بنگلادش و افغانستان برگزار شد.
این جشنواره، ظرفیت همکاری بیش از ۹۰ استاد در سمت دبیر علمی و هیات داوران، هم‌چنین همکاری بیش از ۴۰ دانشجو در رشته‌های ایران‌ شناسی، باستان‌ شناسی، اسطوره‌ذشناسی، نمادشناسی، زبان‌های باستانی، زبان و ادبیات فارسی، تاریخ، فرهنگ عامه، میراث فرهنگی، آداب و رسوم، اقوام، پوشاک محلی، صنایع‌دستی، معماری و شهرسازی، فلسفه و عرفان، میراث طبیعی و گردشگری و رشته‌های هنر را دارد تا در کارگروه‌های شورای تامین سیاست و دبیرخانه ایران‌نما فعالیت داشته باشند.
مراسم پایانی این دوره از جشنواره ایران نما با سخنرانی پروفسور حسین بیک‌باغبان، رئیس مرکز دانشگاه(انجمن) مطالعات و پژوهش‌های ایرانی آلزاس فرانسه و استاد افتخاری دانشگاه استراسبورگ فرانسه، پروفسور میرجلال‌الدین کزازی، استاد دانشگاه علامه طباطبائی(چهره ماندگار فرهنگ و ادب ایران زمین)، دکتر بهادر باقری (استاد دانشگاه خوارزمی) برگزار شد.
دستاورد این جشنواره، تدوین کتاب مرجع ایران‌ شناسی ایران‌نما با گستره پخش بین‌المللی ‌بوده و علاوه بر کشورهای مشارکت‌کننده، در دانشگاه‌ها، مراکز آکادمیک، کتاب‌خانه‌های ملی، انجمن‌های ایران‌شناسی و دیگر مراکز علمی ـ فرهنگی داخلی و بین‌المللی از جمله در دانشگاه‌های سوربن و استراسبورگ فرانسه، دانشگاه کمبریج، فرهنگستان علوم ارمنستان، دانشگاه‌های وین، گراتز، سالزبورگ و اینسبروک اتریش و... ، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بنیاد ایران‌شناسی و یونسکو از طریق ارسال فایل دیجیتال منتشر می‌شود.
در این دوره از جشنواره، تعداد ۶۵ پایان‌نامه، ۱۵۰۸ عکس از ۱۸۴ عکاس و سه نشریه به دبیرخانه ایران‌نما ارسال شده و ۴۰ نفر در بخش پویش جشنواره شرکت کردند.
انتهای پیام/

پژوهشیار