سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

آمریکای مدعی حمایت از حقوق بشر، اصلی ترین ناقض حقوق بشر در دنیا است

1400/04/07 - 14:42 - کد خبر: 46518
عکس

نصر: سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: آمریکای مدعی حمایت از حقوق بشر، اصلی ترین ناقض حقوق بشر در دنیا است.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام میکائیل اسکندری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به فرا رسیدن هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به خصوص شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، گفت: آمریکا همواره مدعی حمایت از حقوق بشر است و خود را حافظ حقوق بشر می‌داند، در حالی این کشور اصلی‌ترین ناقض حقوق بشر نیز محسوب می‌شود که جنایات آن با نقاب حقوق بشر پایان ‌ناپذیر است.
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به حادثه هفتم تیر سال ۶۰، افزود: بمب ‌گذاری در ساختمان حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران صدیق انقلاب اسلامی، اتفاق مهمی است که خسارت جبران ‌ناپذیری را برای کشور تحمیل کرد.
وی با بیان این‌که این حادثه، برای نابودی هر نظامی کفایت کند، متذکر شد: رهبری بی ‌بدیل و داهیانه امام خمینی (ره) و حمایت همه جانبه مردم فهیم، بصیر و دشمن ‌شناس ایران اسلامی، مانع نابودی نظام جمهوری اسلامی شد و خللی در کشور ایجاد نکرد.
حجت‌الاسلام اسکندری با تاکید بر این‌که آمریکا عامل اصلی حادثه هفتم تیر بود، تصریح کرد: آمریکا سال‌های بسیاری است که توطئه‌هایی علیه ایران انجام داده و یکی از این اقدامات، سوءقصد به وجود مقدس رهبر معظم انقلاب اسلامی بود اما خداوند متعال نظر به حفظ این شخصیت بزرگ داشت تا ایشان بعد از رحلت امام خمینی (ره)، با رهبری‌ خود بتواند انقلاب اسلامی را حفظ و هدایت کنند.
وی ادامه داد: بمباران شیمیایی سردشت توسط رژیم بعثی عراق، شهادت آیت‌الله صدوقی امام جمعه یزد و چهارمین شهید محراب و سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس از دیگر جنایات مستقیم و غیرمستقیم آمریکای است.
وی با اشاره به برنامه‌های مجمع نمایندگان دستگاه‌های مختلف اجرایی و نهادهای استانی برای بزرگداشت هفته حقوق بشر آمریکایی، گفت: اهداف‌ برگزاری این برنامه‌های متعدد و متنوع، تبیین افکار عمومی نسبت به مدعیان دروغین حقوق بشر و بزرگداشت و تکریم شهدای اسلام است.
سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: برگزاری مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای وادی رحمت تبریز در روز هفتم تیر، برگزاری نشست‌های مختلف در پایگاه‌های مقاومت توسط سپاه عاشورا، برگزاری جلسات مختلف در خصوص تبیین جنایات آمریکا از سوی رابطین دادگستری و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در شهرستان‌ها، نشست تخصصی برای بانوان توسط معاونت امور بانوان استانداری، نشست تخصصی فقهی برای طلاب توسط حوزه‌های علمیه و فضاسازی و تبلیغات محیطی، از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته‌ شده برای هفته حقوق بشر آمریکایی است.
انتهای پیام/

پژوهشیار