برگزاری مسابقات به شیوه جام‌جهانی در گروه زنان

1400/04/07 - 12:13 - کد خبر: 46509
تکواندو زنان

نصر: فدراسیون تکواندو برنامه برگزاری مسابقات بانوان به شیوه جام جهانی و به صورت تیمی را اعلام کرد.

به گزارش نصر، اولین دوره مسابقات جام باشگاه‌های کشور گرامیداشت «شهدای مدافع سلامت» به شیوه جام جهانی در گروه زنان طی روزهای ۲۴ و ۲۵ تیرماه به میزبانی خانه تکواندو برگزار می‌شود این رقابت‌ها در رده سنی بزرگسالان (۱۰ دی ماه ۱۳۸۲ به پایین) پیگیری خواهد شد.
سقف تعداد تیم‌های شرکت کننده ۱۰ تیم است و در صورتی که تعداد تیم‌های متقاضی بیش از سقف تعیین شده باشد، ملاک اولویت با تیم‌های لیگ تکواندو بانوان "جام کوثر" در سال ۱۳۹۹ است.
در صورتی که تعداد تیم‌های شرکت کننده ۶ باشد، رقابت‌ها به صورت دوره‌ای (یک دور رفت) برگزار می‌شود؛ اگر تعداد ۷ تیم و به بالا باشد، مسابقات در دو گروه پیگیری شده و از هر گروه دو تیم به مرحله بعد صعود کرده که به صورت ضربدری و سپس در مرحله نهایی، رده بندی و فینال برگزار خواهد شد. سرگروه از بین ۴ تیم برتر لیگ جام کوثر به ترتیب اولویت تعیین می‌شود.
رقابت‌ها طبق آخرین قوانین فدراسیون جهانی برگزار می‌شود و هر تیم باید متشکل از ۶ تکواندوکار (۴ ورزشکار اصلی و ۲ ورزشکار ذخیره که در صورت نیاز می‌توانند پس از پایان راند اول نسبت به تعویض یک نفر ورزشکار ذخیره اقدام کنند.) باشد.
مسابقات در تمام مراحل در ۳ راند ۴ دقیقه‌ای برگزار خواهد شد و در صورت تساوی راند طلایی نیز در ۴ دقیقه پیگیری می‌شود و مجدداً در صورت تساوی در پایان راند چهارم به ترتیب اولویت، تفاضل امتیاز - کام چوم و سپس براساس آیتم‌های برتر تصممیم گیری می‌شود. هر برد ۳ امتیاز است و در صورت تساوی امتیاز دو یا چند تیم طبق قانون بالا عمل خواهد شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار