مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری خبر داد:

اتخاذ تمهیدات لازم برای بهبود کیفیت آبیاری در گرمای بی سابقه امسال تبریز

1400/04/07 - 11:23 - کد خبر: 46503
آبیاری

نصر: مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تبریز از اتخاذ تمهیدات ویژه برای بهبود کیفیت آبیاری در گرمای بی سابقه امسال خبر داد.

به گزارش نصر، داریوش نوین در تشریح این خبر، گفت: با توجه به حاکم شدن گرما در تبریز که طی ۷۰ سال گذشته بی ‌سابقه بوده و هم‌چنین کاهش منابع آبی در سطح شهر، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر ویژه سعی در ارتقای بهبود کیفیت آبیاری درختان دارد تا مانع از وارد شدن آسیب جدی به فضاهای سبز شود.  
وی با بیان برخی از این تدابیر، لضافه کرد: تغییر ساعات آبیاری از وسط روز به ساعات اولیه بامداد و ساعات پایانی روز با هدف افزایش بهره وری فرایند آبیاری و جلوگیری از تبخیر بی رویه آب یکی از اساسی ترین برنامه‌های حوزه فضای سبز تبریز است که به محض گرم شدن هوا در این حوزه آغاز شده است.  
وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های دیگر سازمان متبوع خود نیز در این زمینه اشاره کرد و گفت: کاهش سطوح چمنکاری از مهمترین سیاست‌های سازمان است که از چندسال قبل در حوزه فضای سبز اجرا می‌شود؛ بدین ترتیب که در سطح شهر با توجه به بحران کم آبی، از توسعه بی رویه سطح چمن کاری‌ها جلوگیری شده و گاه حتی با جایگزینی دیگر گیاهان پوششی، سطوح چمن حذف می‌شود زیرا چمن نیاز شدید به آب و آبیاری روزانه دارد و با اجرای این طرح به میزان قابل توجهی در مصرف آب حوزه فضای سبز تبریز صرفه جویی شده است.
نوین افزود: بهره گیری از گونه‌های مقاوم در برابر کم آبی و تهیه و کاشت درخت و درختچه‌هایی که نیاز آبی کمتری دارند از دیگر برنامه‌های اجرا شده توسط سازمان است که در راستای کاهش مصرف آب انجام گرفته است.  
وی، در خصوص توسعه شبکه آب خام که از ضروریات مهم آبی حوزه فضای سبز تبریز است، خاطر نشان کرد: توسعه شبکه آب خام و استفاده از شبکه ابیاری تحت فشار، از دیگر فعالیت‌های سازمان در حوزه مصرف بهینه آب است که طی سال‌های اخیر و در قالب برنامه‌های مدیریت منابع آبی در حال اجراست.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار امیدواری کرد که با تدابیر و برنامه‌های مفید و کاربردی، فضای سبز تبریز  از کاهش بارندگی‌ها و کم آبی آسیب نبیند.
به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی هم‌چنین در پایان سخنان خود از کلیه عوامل خدوم حوزه فضای سبز تبریز که در این روزهای بسیار گرم و بی سابقه تبریز به طور شبانه روزی در صدد صیانت و حفظ و نگهداری از فضاهای سبز شهری هستند قدردانی کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار