نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی:

شهید دکتر بهشتی الهام بخش نهضت امام خمینی(ره) بود

1400/04/07 - 11:22 - کد خبر: 46498
روح الله متفکر آزاد

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: شهید بهشتی تنها یک رئیس قوه نبود بلکه دارای نقش جدی و الهام بخش در نهضت امام خمینی(ره) ایفا می‌کرد.

به گزارش نصر، روح اله متفکر آزاد در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه هفتم تیرماه یادآور دوران درخشانی از حکمرانی جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: متاسفانه منافقین و دشمنان با ترور آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب خاطره‌ی تلخی را از این روز برای مردم و نظام رقم زدند.
وی خاطرنشان کرد: شهید بهشتی، نمایندگان مجلس، اعضای هیأت دولت و همه‌ی کسانی که در این روز به شهادت رسیدند هرکدام نمادی از جریان انقلاب و از سرمایه های اجتماعی نظام محسوب می‌شدند.
 متفکرآزاد تاکید کرد: منافقین به خاطر اقدامات تروریستی خود که ۱۷ هزار نفر از مردم ایران را ترور کردند، جزو منفورترین افراد در تاریخ ایران بوده و همواره مورد لعن مردم ایران قرار می‌گیرند.
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به هفته «حقوق بشر آمریکایی» گفت: دروغگویی آمریکایی‌ها در مورد بحث حقوق بشر کاملا واضح است چرا که آنها همواره از حقوق بشر دم می‌زنند  اما در مورد بشری که مورد تجاوز، قتل و ترور قرار می‌گیرد، حرف نزده و سکوت می‌کنند.
وی ادامه داد: آمریکایی‌ها در برابر جنایت‌ها علیه مردم میانمار، جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و جنایت‌های رژیم آل سعود علیه مردم یمن سکوت می‌کنند اما در هر کجا که مردم یک کشور قصد دفاع از حق خود داشته باشد، از حقوق بشر و مقابله با تروریسم دم می‌زنند.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر رویکرد دوگانه و متناقض آمریکایی‌ها در مورد حقوق بشر، متذکر شد: نمونه‌ی بارزی از این دوگانگی را می‌توان در ماجرای قتل خاشقچی توسط آل سعود مشاهده کرد که چگونه آمریکایی‌ها در مقابل این جنایت سکوت کردند و مشخص شد که ادعای آمریکایی‌ها در مورد دفاع از حقوق بشر و مقابله با تروریسم کاملا دروغ است.
وی در پایان با اشاره به تحولات دو سال اخیر در قوه قضائیه نیز گفت: اقدامات قوه قضائیه بعد از تدوین سند تحول کاملا مشهود بوده و ذائقه مردم را با برقراری عدالت شیرین‌تر کرده است و به نظر می رسد می‌توان با تکمیل فرایند سند تحول و با اجرای عدالت و همچنین کاهش بروکراسی های اداری در رسیدگی به پرونده ها ضمن سبک کردن بار قوه قضایه، آرامش و امنیت را نیز در جامعه نهادینه کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار