امام جمعه تبریز:

اصناف در توسعه اقتصادی موثر هستند

1400/04/06 - 16:00 - کد خبر: 46468
حجت الاسلام آل هاشم

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: اصناف به دلیل گستردگی وسیع خود نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارند.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در دیدار با اعضای اتاق اصناف تبریز با بیان اینکه سختی های مسیر انقلاب با حضور اصناف هموار شد، افزود: اصناف در تمام مراحل انقلاب شکوهمند ایران اسلامی همراه با مردم بوده اند و تداوم این حضور پس از انقلاب نیز بسیار ارزشمند می باشد.
وی با بیان اینکه اصناف همواره نقش و اهمیت زیادی در رشد و توسعه کشور داشته اند و سهم عمده اقتصاد کشور در اختیار اصناف است، اظهار داشت: صنوف مختلف از دیرباز در کنار انجام فعالیت های اقتصادی خود نقش بسزایی در فعالیت های اجتماعی و فرهنگی داشته اند.
آل هاشم با اشاره به نقش اصناف در تکمیل حلقه نهایی فرآیند تولید تا مصرف کالاها و خدمات، گفت: فعالیت‌های اصناف از بطن جامعه بوده و همیشه در تعامل با نیازها و تقاضاهای مردم بوده است و سریع‌ تر در مقابل تقاضاهای مصرف‌کنندگان عکس‌العمل نشان می‌دهد.
وی نقش و همراهی اصناف با ستاد ملی مبارزه با کرونا را ستود و ادامه داد: شیوع کرونا بر تمامی فعالیت اقتصادی سایه انداخته و مشکلات زیادی را در حوزه های اقتصادی و اجتماعی ایجاد کرده است و اصناف نیز خسارت های زیادی متحمل شدند، اما بازاریان عزیز با تحمل مشکلات با ستاد ملی مبارزه با کرونا همکاری بسیار ارزشمندی داشتند.
آل هاشم با بیان اینکه اصناف خصوصی‌ترین و بزرگترین بخش اقتصادی کشور هستند، افزود: اصناف در تولید و اشتغال نقش مؤثری دارند و می توانند با راهبرد و نقشه راهی معین در توسعه بخش اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی نقش اثرگذار ایفا کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار