ابراز نگرانی نسبت به عدم تعادل تولید و مصرف آب و برق در آذربایجان شرقی/ پایان عملیات خط انتقال آب نهند به تبریز

1400/04/05 - 15:07 - کد خبر: 46395
آب

نصر: مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی نسبت به عدم تعادل تولید و مصرف منابع آب در استان ابراز نگرانی کرد و گفت: باید با اتخاذ تدابیر مناسب، تمامی تلاش‌ها برای تولید بیشتر آب و همچنین فرهنگ‌سازی برای مصرف بهینه به کار گرفته شود.

به گزارش نصر، محمدباقر هنربر در جلسه اضطراری تامین آب شرب تبریز که ظهر امروز در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: مدیریت مصرف حامل‌های انرژی از جمله آب و برق در فصل تابستان از جمله اصلی‌ترین اولویت‌های اداره کل مدیریت بحران و دستگاه‌های مسئول است.
وی با قدردانی از اتخاذ تدابیر پیشگیرانه توسط متولیان امر برای عبور مناسب از شرایط  بحرانی عنوان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی در تلاش هستند که نارضایتی مردم در این زمینه به کمترین میزان ممکن کاهش یابد.
هنربر با اشاره به افزایش بی‌سابقه دمای هوا در تبریز اظهار کرد: در روزهای گذشته، دمای بالای 38 درجه را تجربه کردیم که در 70 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی همچنین در ادامه سخنان خود تصریح کرد: افزایش شدید دمای هوا، افزایش مصرف آب خانگی، کشاورزی و صنعت را در پی داشته و کاهش شدید بارندگی‌ها و نزولات جوی نیز نگرانی‌های مسئولان برای تامین آب شرب و مورد نیاز مردم را افزایش داده است.
هنربر با ابراز نگرانی نسبت به عدم تعادل تولید و مصرف آب و برق در استان گفت: کاهش بارندگی‌ها، برخی از نیروگاه های آبی استان را نیز از کار انداخته و باعث افزایش شدید مصرف و تولید اندک شده است.
هنربر از اصلاح و تعمیر خط لوله انتقال آب نهند به تبریز توسط شرکت آب منطقه ای استان قدردانی کرد و افزود: عملیات اجرایی این پروژه تا 15 تیرماه سال جاری، خاتمه یافته و بیش از 300 لیتر بر ثانیه، به منابع آبی شهر تبریز افزوده می شود.
وی با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای جلوگیری از بحران و تنش آبی در استان به کار گرفته ایم عنوان کرد: آبرسانی در برخی از استان های کشور به شکل سنتی و با تانکر انجام می شود که خوشبختانه تا به امروز شاهد این روند در استان نیستیم.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود، حل مشکل کم آبی در تبریز را وابسته به اجرای پروژه انتقال آب ارس دانست و اظهار کرد: در حال حاضر، نگرانی های جدی در حوزه تامین آب شرب مردم تبریز در مواقع بحران وجود دارد.
هنربر از صدا و سیما، مطبوعات و رسانه های فعال در امر پیشگیری از بحران قدردانی کرد و گفت: فرهنگ سازی و تشویق مردم به مدیریت بهینه مصرف حامل های انرژی، بیش از پیش مورد توجه این قشر قرار بگیرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار