خطیبی با کنایه به شجاعی و دژاگه: دیگر خبری از بازیکن‌سالاری نیست/ چند بازیکن جذب کرده‌ایم

1400/04/04 - 20:12 - کد خبر: 46349
رسول خطیبی

نصر: سرمربی تراکتور از خرید چند بازیکن پیش از پایان فصل خبر داد و تاکید کرد که ۴ بازیکن خارجی هم جذب خواهند شد.

به گزارش نصر، رسول خطیبی سرمربی تراکتور در نشست خبری پیش از دیدار با پدیده اظهار کرد: بعد از بازی‌های آسیایی، هیچوقت تیم کامل را با وجود مصدومیت‌ها نداشتیم و این به ما ضربه زد و بعد از سوپرجام و تمریناتی که بعد از این دیدار داشتیم، مهدی تیکدری را به خاطر محرومیت در اختیار نداریم و همچنین بابایی، خانزاده و مسلمی‌پور به دلیل مصدومیت نداریم.
وی ادامه داد: به همین دلایل ترکیب متفاوتی را با بازی‌های قبل خواهیم داشت. بازیکنان امیدی که به تیم تزریق شدند، بیشتر به بازی گرفته می‌شوند و با تجربه‌ای که کسب می‌کنند، در این فصل و فصل بعد به ما کمک زیادی می‌کنند. ما از ان‌ها استفاده می‌کنیم. باید به این بازیکنان میدان دهیم تا تجربه کسب کنند زیرا می‌دانیم که این‌ها آینده فوتبال آذربایجان هستند. قطعا برای فوتبال تراکتور و ملی کمک خواهند کرد.
خطیبی درباره حواشی اظهار کرد: هواداران آگاه هستند که من ابتدای فصل از استقلال پیشنهاد داشتم و در اراک هم راحت بودم اما به خاطر شرایط تراکتور، سریع این پیشنهاد را به خاطر شهرم، زادگاهم و تیم محبوبم قبول کردم. حرف من این است که مردم می‌دانند که تعصب و غیرت خطیبی از مردم آذربایجان بیشتر نباشد، کمتر نیست. شرایطی که الآن برای تراکتور پیش آمده، ترتیبی پیش آمده که ثباتی چند ساله در تیم به وجود بیاید. این سال‌ها گذشت که در هر سال ۳، ۴ تا مربی می‌آمدند. تیمی که الآن در دست من است، حاصل تفکر چند مربی بوده که در این یکی دو سال روی نیمکت تراکتور نشسته‌اند. هواداران می‌دانند که این تیم‌ها هیچوقت نتیجه نمی‌گیرند. سعی می‌کنیم با ظرفیتی که داریم پیش برویم. این تعداد اندکی که منافعشان از باشگاه قطع شده است، حواشی را ایجاد کردند و در فضای مجازی جهت‌دهی کردند. قطعا رسول خطیبی بمیرد، اجازه نمی‌دهد اتفاقات گذشته در تراکتور بیافتد. قرارداد بازیکنانی که می‌خواهیم تمدید می‌شود و البته ۸۰ درصد تیم قرار دارند و با اضافه شدن بازیکنانی که می‌خواهیم، برنامه چند ساله‌ای داریم، که آن را عملی می‌کنیم.
وی ادامه داد: برای هماهنگی بازیکنان، آن تیم باید چند سال کنار هم بازی کنند. در تمام دنیا، بازیکن برایر باشگاه تعیین تکلیف نمی‌کند و باید طبق سیاست باشگاه و کادر فنی بازی و تلاش کند. حتی مسی هم برای بارسلونا تعیین تکلیف نمی‌کند و این بارسلونا است که برای مسی تعیین تکلیف می‌کند. علی رغم صحبت‌های زنوزی که گفته بود بازیکن‌سالاری نخواهیم داشت، در این چند سال متاسفانه این قضیه اتفاق افتاد. بازیکن باید در راستای باشگاه کار کند و نظم و انضباط را رعایت کند و اگر این موارد را انجام دهد، جایگاه بالایی را نزد ما خواهد داشت و در غیر این صورت، با بازیکن برخورد می‌کنیم و بازیکن باید در راستای هدف‌گذاری باشگاه حرکت کند. به امید خدا، با برنامه‌ریزی دقیق و با حضور نظمی، به سرعت به سمت هدف خود خواهیم رفت.
وی اضافه کرد: به این افراد کم که منافعشان از باشگاه قطع شده است می‌گویم که به تراکتور ظلم نکنید. ان‌ها خطیبی و زنوزی را تخریب می‌کردند و بعد از بازی‌های آسیایی، سعی کردند با آمارهای منفی ذهن‌ها را جهت‌دار کنند. تلاش خود را می‌کنیم که با برنامه‌ریزی طولانی مدت، باشگاهی را که هواداران می‌خواهند بسازیم. از هواداران می‌خواهم تحمل کنند.  چند بازیکن خریدیم که قانونی بوده زیرا قراردادشان با تیم‌شان تمام شده است. هنوز این بازیکنان به تبریز نیامده‌اند اما باشگاه آن‌ها درخواست رضایت‌نامه کردند. آن‌ها بازیکنان باکیفیت هستند و با چهار بازیکن خارجی که جذب کردیم، تیمی قدرتمند را خواهیم ساخت. من در این نشست خبری ترکی صحبت کردم زیرا رسانه‌های پایتخت فقط به استقلال و پرسپولیس می‌رسند و حتی در بازی‌هایی که ما با این تیم‌ها داریم، از پیشکسوتان این باشگاه‌ها استفاده می‌کنند تا در خصوص تیم تا نظر دهند.
انتهای پیام/

پژوهشیار