معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی:

سیستم SDI تحولی بنیادین در نظام برنامه ریزی و تصمیم گیری است

1400/04/03 - 13:33 - کد خبر: 46306
عکس

نصر: معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، گفت: با پیاده سازی SDI تحولی بنیادین در نظام برنامه ریزی و تصمیم گیری استان و کشور رخ خواهد داد.

به گزارش نصر، پرویز محمدزاده ظهر امروز در جلسه شورای راهبری (SDI) استان اظهار کرد: تولید و انتشار داده در مقطع کنونی بسیار مهم بوده و دارای جنبه های مختلف فنی، اجرایی، اداری، امنیتی و سیاسی است که بایستی ملاحظات، هماهنگی ها و تعاملات لازم بین تمام این جنبه ها برقرار باشد تا در تدوین، اجرا و استقرار این سامانه موفقیت های چشمگیر حاصل آید.
وی افزود: در سیستم SDI داده های متعددی که توسط دستگاه های مختلف تولید می شود، به صورت استاندارد جمع آوری و در واقع موجب تسهیل ارتباطات در شبکه می شود.
محمدزاده تاکید کرد: مسوولیت پذیری و اعتبار داده ها و اطلاعات در SDI بسیار مورد توجه بوده و هر دستگاهی که اطلاعاتی وارد می کند، مسوولیت این اطلاعات را خود عهده دار بوده و پاسخگوی بروزسانی، صحت و سقم آن خواهد بود؛ در عین حال حق مالکیت داده ها در اختیار تولیدکننده آن بوده که می تواند نحوه دسترسی به آن را مشخص کند.
معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی ابراز داشت: این سطح از ارائه اطلاعات مکانی و توصیفی و ترکیب آنها برای اولین بار است که در کشور از طریق سامانه SDI آذربایجان شرقی امکان پذیر می‌شود.
وی بر لزوم شتاب‌دهی به جریان بارگذاری اطلاعات، برقراری اتصالات و رسیدن به خروجی های مورد انتظار در سیستم SDI تاکید کرد و گفت: دستگاه ها زحمات زیادی را در پنج سال گذشته برای به سامان رسیدن این سیستم متحمل شده اند و امیدواریم این جریان در دولت بعدی نیز تداوم یابد.
در این جلسه مواردی مثل توضیح لایه های مکانی و دسترسی به سیستم، ژئوپرتال و لایه های اطلاعاتی، کاتالوگ سرویس و نحوه انتشار لایه های اطلاعاتی در SDI مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام/

پژوهشیار