رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان؛

هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی آذربایجان‌شرقی مشکل زیرساختی دارد

1400/04/02 - 11:49 - کد خبر: 46220
موتورسواری

نصر: رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی آذربایجان‌شرقی با اشاره به مشکلات زیرساختی این هیات، گفت: اقدامات صورت‌گرفته برای تاسیس پیست موتورسواری در استان، به دلیل مشکل معارض، تاکنون بجایی نرسیده است.

به گزارش نصر، سیامک امیرخیزی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به قدمت ۴۰ ساله هیات موتورسواری و اتومبیلرانی در ایران و آذربایجان شرقی اظهار کرد: موتورسواری شاخه های بسیاری دارد و نیازمند توجه و حمایت بیشتری هستیم.
وی با اشاره به تنوع رشته هایی همچون قدرتی، سرعتی، خاکی و آسفالت در موتورسواری، گفت: حدود ۴۰ رشته در دنیا وجود دارد که در ایران ۱۸ رشته فعال است.
امیرخیزی با بیان اینکه نقش ما در ورزش و جامعه ایجاد شور و نشاط اجتماعی و سلامت افراد است، خاطرنشان کرد: انتظار ما از سازمان ها و ارگان ها این است که از ما حمایت بکنند و ورود جدی به ورزش قهرمانی داشته باشند چرا که قهرمانی در ورزش موجب غرور و ایجاد انگیزه در مردم و ایجاد نشاط در جامعه می شود.
رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی آذربایجان شرقی با بیان اینکه ما مکمل و در واقع کمک حال راهنمایی و رانندگی هستیم، اظهار کرد: ما با آموزش کودکان می توانیم محیط را برای رانندگی در جامعه ایمن سازی کرده و تصادفات را کاهش دهیم.
امیرخیزی با اشاره به اینکه از شهرداری تبریز و شورای شهر انتظار حمایت جدی از این رشته را داریم، گفت: حذف بُعد قهرمانی تیم ها توسط شورای شهر نیاز به کار کارشناسی دارد و اگر ورزشی را در جامعه حذف می کنیم باید جایگزینی برای آن پیدا کنیم در غیر این صورت ما با مشکلات و عوارض زیادی مواجه خواهیم بود.
وی با بیان اینکه ما در ایران مشکل زیرساختی داریم، گفت: چندین بار اقدام به تاسیس پیست کردیم که به دلیل مشکل در تملک اراضی پیست مان نابود شده است بنابراین مدیریت ارشد استان برای حل مشکل معارض این منطقه باید وارد عمل شود.
رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۲۸ هکتار زمین به همت اداره کل ورزش و جوانان در جمع ورزشگاه یادگار امام داریم، افزود: این زمین نیز معارض زیادی دارد و نیازمند ورود دستگاه‌ها برای حل مشکل معارض است.
وی با اشاره به عضویت یک هزار و ۳۰۰ نفر در این هیات گفت: از این تعداد ۶۷۰ نفر بیمه ورزشی دارند و در قسمت بانوان نیز در اتومبیلرانی و موتورسواری فعالیت هایمان را با موتور ۱۲۵ شروع کرده ایم و هم اکنون  ۵۰ موتورسوار زن عضو رسمی این هیات هستند.
وی با بیان اینکه هم اکنون در ۱۴ شهرستان آذربایجان شرقی هیات فعال است، خاطرنشان کرد: به همت نیروی انتظامی موتورسواران در یادگار امام آزمون می دهند.
امیرخیزی،  ساماندهی و فرهنگ سازی برای استفاده از موتور را یکی از اهداف این هیات عنوان کرد و گفت: هدف از اعطای پلاک فقط تردد نیست بلکه شناسایی و مدیریت موتورسواران و فرهنگ سازی رفتار موتوررانی در جامعه است و همه اعضاء ما رفتاری کاملاً مشخص و متمایز از سایر موتور سواران غیر اعضا دارند.
وی از فعالیت ۲۷ استان در رشته موتورسواری و اتومبیلرانی در کشور خبرداد و افزود: آذربایجان‌شرقی همواره جزو استان های برتر در این زمینه است.
رییس هیبت موتورسواری و اتومبیلرانی آذربایجان شرقی با اشاره به انعقاد تفاهم با سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف از جمله محیط زیست، نیروی انتظامی و هلال احمر برای فرهنگ سازی و رعایت محیط زیست و اخلاق موتورسواری گفت: ما در حوادث گوناگون از جمله سیل، زلزله و کرونا حضور فعالی داریم.
وی ادامه داد: ۱۵۰ آفرود سوار در تبریز فعال هستند که به همه آنها در زمینه حفظ محیط زیست آموزش داده شده است.
امیر خیزی با تقدیر از همکاری صمیمانه نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: در عرض ۱۰ سال هیچ کدام از موتور های شناسنامه دار تحت نظارت این هیات توقیف و جریمه نشده است و امیدواریم با همکاری دیگر سازمان و ارگان ها و همچنین حمایت از این رشته ورزشی، شاهد رشد و توسعه روز افزون آن در استان باشیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار