فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی؛

بیش از پنج تن مواد مخدر در آذربایجان‌غربی کشف شد

1400/04/01 - 12:48 - کد خبر: 46170
مواد مخدر

نصر: فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: پنج تن و ۸۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای سالجاری تاکنون در این استان شناسایی و کشف شده است.

به گزارش نصر، سردار سرتیپ دوم مسعود خرم نیا روز سه شنبه به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: همچنین در این مدت، تعداد سه هزار و ۵۱۳ نفر در آذربایجان غربی دستگیر شده اند.
وی اضافه کرد:  همچنین در مدت سه ماهه تعداد ۱۲۱ نفر قاچاقچی، ۱۱۹ نفر حمل کننده مواد مخدر، ۵۶۰ نفر توزیع کننده، دو هزار و ۶۸۴ نفر معتاد دستگیر و ۳۸۴ نفر معتاد نیز به مراکز درمانی معرفی شده اند.
وی ادامه داد: در این مدت ۲۷ شبکه سازماندهی مواد مخدر در استان آذربایجان غربی شناسایی و منهدم شده است.
فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۳ قبضه سلاح جنگی نیز در مدت سه ماه در این استان کشف و ضبط شده است.
سردار خرم نیا افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون ۸۰۰ کیلو گرم مواد مخدر غیر داروی نیز در استان آذربایجان غربی امحا شده است.
وی اضافه کرد: تعداد ۱۴۱ دستگاه انواع خودرو و موتورسیکلت که در زمینه حمل مواد مخدر مورد استفاده قرار می‌گرفت، توقیف شده است.
وی اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شدند.
فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: این استان حلقه اتصال بین آسیا و اروپا است و با سه کشور خارجی هم مرز است و شبکه های بین المللی و قاچاقچیان  این راه را برای ترانزیت مواد مخدر انتخاب کرده اند. 
سردار خرم اظهار داشت: نیروهای انتظامی در کنار سپاه، مرزبانی و نیروهای امنیتی با هوشیاری کامل تمامی مرزهای این استان را با اشرافیت کامل رصد می‌کنند و به هیچ جنبنده ای اجازه نخواهند داد تا از مرزها وارد کشور ما شوند.
فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی همچنین گفت: در سال گذشته برای پیشگیری از اعتیاد، تعداد ۶۹۵ نفر آموزش پیشگیری، ۶۴ برنامه تلویزیونی، ۶۴ برنامه رادیویی و ۳۰ هزار نفر دانش آموز این استان از طریق برنامه شاد آموزش دیده اند.
به گزارش ایرنا، انتظامی آذربایجان‌غربی در زمینه مقابله با سرقت، مبارزه با کالای قاچاق و مواد مخدر، مبارزه با ناهنجاری‌ها و بد اخلاقی‌های اجتماعی و کاهش تصادفات فعالیت می‌کند.
النتهای پیام/

پژوهشیار