معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

تزریق دز دوم واکسن سینوفارم به گروه‌های سنی هدف در آذربایجان شرقی

1400/03/31 - 14:19 - کد خبر: 46122
واکسیناسیون سالمندان، واکسیناسیون عمومی

نصر: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ورود محموله واکسن سینوفارم به استان خبر داد و گفت: ۴۴ هزار محموله واکسن سینوفارم وارد استان شده و گروه‌های سنی که از سوی وزارت بهداشت اعلام شده است، از صبح دیروز دز دوم واکسن خود را دریافت می‌کنند و مابقی محموله نیز تا دو روز آینده وارد استان خواهد شد.

به گزارش نصر، عباسعلی درستی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که تزریق واکسن کوو ایران برکت برای عوامل اجرایی انتخابات در استان آغاز شده است، گفت: یک فاز از واکسن کوو ایران برکت هفته پیش چهارشنبه وارد استان شده و مقرر شده بود برای عوامل اجرایی انتخابات تزریق شود ولی به دلیل اینکه محموله واکسن دیر به دست ما رسید، قبل از انتخابات موثر نشد؛ همچنین طی هفته جاری فاز جدیدی از واکسن کوو ایران برکت برای عوامل اجرایی که قولش را داده بودیم، توزیع خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین به احتمال زیاد محموله‌ای از واکسن کوو ایران برکت برای جمعیت عمومی و گروه‌های سنی که از سوی وزارت بهداشت اعلام خواهد شد، از هفته آینده وارد استان شود.
درستی گفت: بهتر است کسانی که در مرحله اول واکسن سینوفارم دریافت کردند در مرحله دوم نیز همان نوع از واکسن را دریافت کنند.
وی خصوص انتخابات نیز گفت: در مجموع رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روز انتخابات راضی کننده بود و استان ما در بین استان‌های خوب کشور قرار گرفته و گزارش نگران کننده‌ای دریافت نکردیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار